Bra träningar!

Jag och Lotti har tränat igår och idag, det har känts riktigt bra faktiskt. Igår va det hoppträning för Alex och de va mest en styrövning typ, vi började med att trava fram på lite bommar. Vi red som en fyrkantig åtta så vi skulle vända runt lite på bakdelen i svängarna, och Lotti travade faktiskt avslappnat över bommarna på en gång och hon lär sej ju väldigt fort hur man ska göra en övning så efter ett tag när vi skulle fatta galopp och galoppera vissa sträckor så vill hon gärna fatta före mej för hon vet ju att vi ändå ska göra de=)
Sen när vi skulle börja hoppa så började det såklart med vattenmatta och då blir det ju lite spänt på en gång. Hon stannade en gång på den men sen hoppade hon, sen skulle man vända runt och hoppa tillbaka på ett däckhinder. Men eftersom hindrena stog som ett V typ så blev det ju att vattenmattan kom precis bredvid i landningen efter de hindret så jag vågade inte rida på henne ordentligt för jag va rädd att hon skulle kasta sej för mattan i landningen så det blev lite missförstånd där. Men sen flöt det på bättre=) Den avslutande banan kändes riktigt bra, vi hoppade den två gånger och det gick bra båda gångerna, va 90 graderssvängar på fyra galoppsprång och även kortsväng på tre språng. När vi hoppade mattan från andra hållet hoppade hon på en gång iaf.

Idag har vi ridit för Uffe och det va en riktigt bra och passande träning för oss, det märks att man ridit några gånger för Uffe nu det känns som att han börjar få en plan hur vi ska bygga upp allt så jag tror nog att jag ska fortsätta rida för han så ofta jag kan och även vara med för Hanchen när hon kommer. Vi jobbade iaf på i lägre form, eller egentligen va det att jag skulle rida på bakbenen i en jämn bjudning för att hon skulle sträcka ut i fram för att få upp och komma igenom ryggen. Det skulle kännas som att jag ville rida henne på framdelen fast när hon tog för mycket stöd skulle jag rida på bakifrån. Lotti jobbade på bra och kändes riktigt nöjd. Som Uffe sa: Hon ser väldigt positiv ut och har inget emot att bli riden. Hoppas det är så=)

Här är Lotti i sitt nya fina täcke utanför ridhuset.


Eftersom Hanchenträningen förra helgen blev inställd så ser vi fram emot nästa som är om 2 veckor.
Blir nog kanske en helklippning av fialottan snart också.

Å just de jag börjar ju bli proffs på tradera, nu har jag lagt ut tre saker till försäljning bl.a. ett täcke jag la ut de för 650:- och sist jag kollade va det uppe i 821:- jag har försökt sälja det på bukefalos för 800:- så jag får ju göra en bra affär hoppas jag=)

Idag har Olivia fått äta lite gröt och efter några skedar så tror jag faktiskt att hon tyckte det va ganska gott. Hon blir ju 4 månader idag så nu får vi börja med lite smakportioner.

Trött tjej

Kommentarer
Postat av: P

Vad kul att träningen går så bra! Lotti gillar absolut att jobba, vill inte gå och slå dank, då hittar hon bara på Lottibus ;)

2011-11-19 @ 15:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0