Tävlingen

Ja ni kanske undrar hur det gick?? Vi började med LC:1 och allt kändes jättebra på framridningen, fin och avslappnad. Men rätt som det var i ett hörn så kom hon på att skuggorna hade börjat komma, (P jag har glömt att säga de men jag lyckades den här gången också =/ en lårkaka blev det) men jag har redan förträngt de haha. Men vi kom in på banan och började rida runt utanför banan och hon blev väldigt spänd och tittade på alla skuggor mm. men slappnade av lite mer när vi började programmet, så förutom att det var skugga under hela staketet som hon var rädd för så va hon väldigt fin emellan. Det resulterade i att vi fick en 3:a på korrektheten eftersom vi inte va på spåret så ofta=) men även 7:or så fort hon slappnade av och en 8:a på sista uppridningen.. 55,18% blev det.
I andra klassen LB:1 så gick det mycket bättre, hon tittade bara lite i hörnorna så jag kunde rida lite bättre vägar, fick iaf en 6:a på korrektheten här. 57,93% blev det men den domaren va låg så jag var nöjd med de.
Det är bara att träna vidare. Nu blir det nog ingen mer dressyrtävling i år, kanske bara KM om det blir något sånt.



Redo för avfärd i sin egen transport..



Anne-Li var också med med sin fina Freden (travhäst som klår dom flesta ridhästar) och dom va sååå duktiga och knep 5:e platsen i LC:1 och fick med sej ett fint schabrak hem=)


Idag blev det en mysig uteritt, jag red Plopp och Sara var med och red Lotti. Imorgon blir det dressyrträning för Eva, det ska bli roligt fast Petra har ju lurat mej till att rida Latina på träning också och de kan ju bli spännande men kul=)

Kommentarer
Postat av: P

Driver du med mig!!?? Ramlade du av igen???

2011-09-20 @ 20:04:17
Postat av: P

Mycket stilig transport :)

2011-09-20 @ 20:05:01
Postat av: Agge

Haha mmmm men jag låtsas ha glömt de=) nästa mål är att sitta kvar på framridningen...

2011-09-20 @ 22:21:07
Postat av: Anne-Li

:)

2011-10-08 @ 08:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0