Hoppning på ÄRK

Igår åkte jag och Lotti med Petra som hästskötare till Älvkarleby på hopptävling, jag hoppade 90cm och Alex hoppade 1m så att hon skulle få starta henne en gång innan Högbo.
Hon va såklart spänd som hon brukar vara i första klassen fast hon stod emot lite mer än vanligt på hindrena men vi  tog oss iaf runt felfritt ända till sista hindret som hon rev med bakbenen=/
Här kan ni se rundan:


Sen var det Alex tur i 1m men det gick inte alls som jag hade hoppats, hon va ännu spändare nu och fick två stopp. Ett på vattenmattan så de va väl inte så mycket att säga om och det andra på en oxer med en blå planka i som stod i ett läskigt hörn. Hon kanske hade blivit lite trött och det va ju första utetävlingen så jag hoppas på att hon är mer taggad på onsdag i Högbo. Det svåra är ju att hon blir så opåverkbar när hon blir spänd vilket gör det hela mycket svårare. Men det är bara att åka på massa tävlingar så börjar hon snart slappna av mer.

Petra fick iaf massa fina bilder=)





Imorgon åker jag med Lotti till Alex för ett nytt genrep inför onsdag så jag hoppas hon sköter sej. Hon får iaf träna ute då.
Sen åker vi ut till Norrsundet och hälsar på finglidarna som har kommit hem från en härlig (tror jag) semester, förhoppningsvis blir det lite fölmys på vägen också=) Å justde idag är det visst valborg också... hmm den firade jag här=)

Kommentarer
Postat av: P

Fina Fialotta :) Det var först i andra klassen hon insåg att det hände saker runtomkring som man var tvungen att ha koll på :)

2012-05-01 @ 06:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0