Hopptävling i Ockelbo

Igår åkte jag, Sara W och Lotti till Ockelbo för hopptävling 90+1m vi lämnade av Olivia hos Mickes föräldrar på vägen.
Tävlingen gick väl lite sådär, i första klassen var hon jättespänd. Framhoppningen va ute och de var ju jättebra så man kunde rida fram ordentligt för dom första sprången hoppade hon jättespänt, va ju längesen man hoppade ute=)
så vi hoppade fram g. mycket tills hon blev avspänd.
Sen fick man hoppa fram ett språng på första hindret för att dom skulle vänja sej med ljuset och de va bra för då va hon superspänd och rev. Sen hoppade vi hela banan med ett riv på hinder 6 där det stod lite farliga saker bredvid så hon försökte springa på sidan och då kom vi för nära. Sen började hon slappna av på dom 2 sista hindrena.
I andra klassen va hon mycket mer avspänd från början och jag är rätt nöjd med den klassen trots att vi fick 8 fel. Det började lite svajigt för jag trodde att hon skulle titta på lurvhindret, förstår inte varför jag tror de jämt när jag vet att hon egentligen inte tittar på speciellt mycket. Vi fick ett stopp på hinder 7 men de va inte så mycket att elda upp sej över och sen hade vi lite otur på sista hindret (kombinationen) då ryttaren som skulle rida efter kom ivägen så jag fick bromsa in och då rev vi insprånget. Sen gjorde väl piloten massa mindre bra saker men hade iaf en bättre känsla i andra klassen och av nån anledning kändes den lättare än den första klassen=) Ni får se här:


Tänkte att jag skulle skriva massa saker om Olivia också men det får nog bli ikväll eller imorgon för nu ska vi bege oss iväg=)

Kommentarer
Postat av: P

Det ser ju så bra ut, hon har ju öronen fram hela tiden :) och du..du vet ju att hon inte tittar på hinder, det är bara att klämma om ;)Ni är superduktiga tycker jag :)

2012-04-10 @ 19:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0