Göteborg

ja vi kom ju hem natten till igår så man är fortfarande lite trött för det har ju inte blivit mycket sömn den här helgen. Men kul var det, dit åker jag gärna fler gånger (helst nästa år).... =)
Tågena gick i tid både dit och hem så allt flöt på bra. Vi kom fram vid 12.30 på lördag och då gick vi direkt till Mässan (eurohorse) och påbörjade shoppingen=) sen åt vi lite dyr mat innan det var dags att hitta läktarplatserna kl. 17 för en spännande 1.55 hoppning där Roffe red felfritt i grunden till stort jubel och hade snabbast tid i omhoppningen men den satsning han gjorde på sista hindret gjorde att Ninja inte klarade av att hoppa över utan mer igenom "men vad gör man inte för hemmapubliken", Markus Ehning vann snyggt med Plot Blue.
Lite senare var det dags för världscupdressyr där Kittel och Toy Story vann överlägset

Men den sötaste var helt klart den danska hästen som kom på tredje plats med hjärta på stjärten och utsläppt pannlugg


Sen var ju tanken att vi skulle gå till hotellet som var 2km bort men med tanke på att vi hade lite att bära och klockan var typ 23.30 så är jag glad att vi tog en taxi.
Hotellet var fint och det var ju bara att lägga sej på en gång.

Söndagen började lungt med hotellfrukost och sen promenad till Mässan för mera shopping och då var det faktiskt väldigt lungt med folk i alla butiker så man inte behövde trängas överallt.
efter lite mcdonalds lunch så tog vi plats på läktaren igen för att se en young riders klass och där kom en från Bollnäs trea på snabbast tid men tyvärr 4 fel i omhoppningen.
Sen helgens huvudpunkt världscuphoppningen med flera svenskar i startlistan men tråkigt nog tog sej ingen till omhoppning men det var roligt att se ändå.
Då var klockan ca. 17.30 och tåget hem skulle gå 20.42 så vi fick fördriva lite tid med att äta mm. Men en lyckad helg tycker jag=)

Igår hände inte så mycket, red en sväng till ridhuset på Lotti och sen va jag på GRS årsmöte på kvällen.

Den här veckan är jag barnvakt åt Sture så snart ska jag göra han sällskap i soffan innan det är dags att åka iväg på pay and jump i Lervik. Hoppar nog bara 90cm.

Jag, Olivia och Sture var ute i det fina vädret och tog en promenad med Olivia i pulka men det är ju inte så mycket snö kvar så blev inte så långt, sen fick Olivia prova gungan i våran nya lekpark, den va väldigt rolig så den blir nog poppis i sommar. Sture fick springa efter pinnar för att hålla värmen=)

Kommentarer
Postat av: P

Vilken härlig lekfamilj :)

2012-02-28 @ 21:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0