Njuter

Just nu njuter jag av att vara helt ensam hemma, det är inte ofta det händer men om en timme ska jag också åka till Norrsundet där Micke och Olivia är för att äta tacos:) Inte helt fel de heller ska bara dusha, plocka i och ur diskmaskinen, sätta igång en maskin tvätt............ mm först.

Igår va ju jag och Lotti på hoppträning för Alex och det gick jättebra, vi va bara 2st och den andra hästen hade inte rätt ryttare så dom hoppade inte så högt. Det blev ett tufft pass för Lotti eller iaf mer intensivt eftersom vi va själv på slutet. Det va roliga övningar med lite travhoppning, serie, upphöjda galopphinder på volt och ett enkelhinder. Vi började med att hoppa på volt och sen hoppade vi på serien, in i trav på ett kryss+räcke studs och ett galoppsprång till kryssoxer vi fick hoppa den flera gånger på rad och Alex breddade och höjde vartefter så det blev lite mjölksyraträning ett tag. Sen hoppade vi bana av allt. Till sist fick vi avsluta med att hoppa högre på ett räcke som hade massa travbommar före men då gjorde hon om till galoppbommar. Kom perfekt på de varje gång:) Nu är vi laddade för hopptävlingen nästa helg.

Å gud vad mysigt det är med all snö som kommer nu fast det hade ju passat lite bättre i december kanske, det blir iaf bra ridunderlag. Nej nu lär jag sätta fart. Olivia gjorde en Mike Tyson och bet katten i örat idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0