Bättre underlag:)

Känner mej så påhittig med rubriken:) eller inte!
Men underlaget är iaf bättre så nu blir allt lerigt istället, men de är ju bättre än att det inte går att rida iaf. I söndags red jag ut på morgonen och då va det fortfarande lite hårt men galopperade på g mycket då och igår kväll red jag också ut men då drog jag på dressyrutrustningen och trimmade lite i kolsvarta skogen. Lotti skötte sej bra men tyckte inte det va nå roligt att träna halter:) Jag ville att hon skulle göra halter i avslappnad form men så fort man gör en halt så tror hon ju att det är något farligt som kommer och hon tycker inte om att stå still om det är lite småläskigt, det är precis som att försöka stå still vid ett läskigt hinder det tycker hon inte om:)
Idag får hon vila och på onsdag ska jag nog göra nått från marken, antagligen longera. Tömkörning får bli sen när man kan vara på ridbanan villet man nog kan ganska snart. På torsdag blir det hoppträning.

Olivia klättrar och har sej, ramlar, grinar och klättrar igen. Hon har fått en lära gå vagn så det dröjjer väl inte länge förren hon springer runt med den:)
Olivias rum ska bli tapetserat idag och i slutet på veckan byter dom golv så kanske att hon får flytta in till helgen.

I helgen ska vi ha dop också i böna kapell med fika i hembygdsgården efteråt, tror det kommer bli mysigt.

Nu ska vi åka och släppa ut pållarna sen får vi besök av Maria och Milton för en promenad och kanske lite sånt här:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0