Min fina häst


I går va det dressyrtävling för mej och Lotti på GRS så det var nära och bra men det blev en lång och lyckad dag=)
Jag red först en LC:1 där vi fick ihop 66,67% och fick en 3:e placering. Lotti skötte sej bra trots att det låg en livsfarlig sandhög på ridbanan, men hon fick titta på den ordentligt innan vi startade så då gick det bra=) Jag hade en grov miss i travökningen då det blev galopp istället men det var helt och hållet mitt fel. Sen var hon lite pigg/spänd i galoppen.
Andra klassen var LB:1 och där fick vi 67,24% och tog den 5:e och sista placeringen. Här var jag jättenöjd med Lotti och våran ritt, hon brukar ju vara sämre i andra klassen och bli trött/spänd så det lätt blir galoppinslag så fort man försöker sätta lite tryck men igår blev det inte en enda taktmiss och jag hade g. bra tryck i traven. Hade ingen riktig miss i den här klassen. Det var samma domare och eftersom jag fick mer poänng i den högsta klassen så bekräftar ju det att vi va bättre där=) Är jättenöjd med 5:e platsen va ju g. hård konkurrans.

För den som orkar titta så är båda ritterna här:


Efter prisutdelningen så åkte jag hem med Lotti för att sedan åka tillbaka för att vara tävlingsledare tills tävlingarna var slut och allting undanplockat, kom väl hem ca. 20.30 och åkte före 7.

Idag har jag ju börjat jobba också och det var ju med blandade känslor man åkte i morse. Det började ju bra med el-torsk på moppen och så hittade jag inte överallt heller men tillslut tog jag mej runt iaf. Det är tur att man har en ledig vecka att se fram emot=)

Olivia far fram överallt och ska klättra på allting nu så det är bara att hålla koll men ibland blir det lite vurpor så då grinar man lite men sen har man glömt vart man ramlade så är det bara att börjq klättra igen.


Nä nu är det väl bäst att sova så man orkar med att jobba imorgon.

Kommentarer
Postat av: P

Duktiga tjejer, alla tre :)

2012-03-06 @ 17:46:35
Postat av: Mamma

En stolt mormor och mamma. (Har en känsla av att jag kommer få en jobbig sista helg den här månaden.) :o)

2012-03-08 @ 06:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0