Regn å rusk

Kan det inte bli vinter snart, jag har kommit in i värsta julstämningen och skulle helst vilja hämta upp julpyntet NU! :-) men jag får hålla mej en vecka till antar jag.
Det som är bra är att ridunderlaget är väldigt bra men annars är det bara grått och trist.
I morse hade jag utsläpp och såg fram emot en morgonritt men strax innan jag skulle ta in Lotti så lättar gud på trycket och regnet va ett faktum. Men det finns väl inga dåliga väder, på med regnkläder och dressyrsadel så tog vi oss till skogsridbanan för ett dressyrpass. Är rätt nöjd med Lotti med tanke på att allt va blött och halkigt och jag tog inga sporrar, vi hade lite dust ett tag för att kunna springa snällt förbi det farliga hörnet men sen gick det bra och fåren som har hage bredvid höll sej stilla. Jag gjorde lite tempoväxlingar och öppnor, avslutade med byte åt båda håll som gick bra och sen en liten serpentinbåge i förvänd åt båda håll. Har faktiskt anmält mej till dressyrträning för Maria "Ia" Eriksson den 21/12, ska bli jättekul så nu har vi nått att trimma formen till.
Ska troligtvis hoppträna för Leif på onsdag också så då får vi kämpa igen :)

Imorgon ska jag och Petra gå på sista delen i Twilightserien, Breaking dawn part 2, trevligt avslut på veckan sen jobbvecka.

Olivia har fått lite nytt på rummet med bord och stolar samt en teaterskärm:)


Kommentarer
Postat av: P

Lite snö hade inte varit fel, samtidigt är det ju händigt att kunna rida på utebanan :)

2012-11-25 @ 15:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0