Trött Lotti

Jag fick vara med och träna för Leif igår fm:) Vi va ute!! Tänk att ha hoppträning ute 21/11 vad ska det bli av svenskt väder. Lotti är livrädd för den ena långsidan som är mot ridhuset för att det står en rulle vattenslang där mm så det va ju ganska spänt bitvis men är rätt nöjd ändå. Har ju bara ridit där en gång förut och de va framridningen till tävlingen men hon kom minsann ihåg att det va farligt där :)
Framridningen gick iaf bra tycker jag, vi travade över bommar och gjorde bogen in sen i galoppen va de mycket förvänd galopp vilket jag tycker hon va superduktig på eftersom den känts lite dålig nu på sistone men nu red vi flera varv på volten åt båda håll.
Sen hoppades nog Lotti att lektionen va slut men då va det dags att börja hoppa. Vi började med "klockan" alltså 4 hinder på volt men vi skulle gör mindre volter vid varje hinder, två innåt och två utåt. Den övningen gick väl sådär. Sen hoppade vi en oxer med galoppbom och det gick bra förutom att den stod vid den farliga långsidan så hon drog sej innåt. Sen avslutade vi på en serie med två studskryss ett galoppsprång och räcke, det gick bra men Leif tyckte hon såg lite loj ut... Hehe stackarn va nog helt slut då men hoppar snällt ändå:) men vi behöver få lite tuffare lektioner då jag ibland kan tycka att Alex lektioner går lite för snabbt även om de är skönt ibland också, ett mellanting skulle vara bra ;-)

Idag ska jag åka med Plopp till kliniken så hoppas han slipper gips nu och får gå i hagen som vanligt. Olivia ska vara med mormor på jobbet:)


Kommentarer
Postat av: P

he he, bra för henne att få ta i ibland :)

2012-11-22 @ 22:12:09
Postat av: Mormor

Olivia hade jättekul på mormors jobb. Åt pannkakor och busade med gamlingarna. Hon har nog inget emot att komma tillbaka tror jag <3

2012-11-23 @ 08:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0