12-10-05

Då va ytterligare en jobbvecka över och jag ser fram emot en ledig vecka =)
 
Igår va det hoppträning och den gick helt ok, Lotti va mer avslappnad och eftergiven på uppvärmningen. Vi red fram på 3 galoppbommar där man skulle ha lika många galoppsprång mellan den första till andra och andra till tredje, det gick väl inte klockrent. Hon va dukdig att hålla rätt galopp hela vägen men lyssnar lite dåligt på förhållningar. Sen hoppade vi en oxer med galoppbom och ett räcke med galoppbom. Det gick bra ocj vi fick hoppa högt på den övningen. Sen hoppade vi en linje med kombination (2 glpsprång) till en oxer med 4 galoppsprång emellan och det gick bra. Sen va det en båge med två småhinder som lades till i övningarna, de ena hindret där hade vattanmattan under och hon hoppade den på en gång nu också fast ville gärna hoppa långt åt ena hållet. Lotti hoppar väldigt fint iaf men det är ridningen mellan hindrena som behöver slipas en del =)
 
I tisdags fick Lotti gå ett lite hårdare dressyrpass på skogsbanan, vi red mycket serpentiner, öppna och sluta och i galoppen lite tempoväxlingar och förvänd. Nu när jag hade ridit igenom henne ordentligt innan vi red förvänd va det inga problem jämfört med sist jag skulle prova så kändes det som att hon inte alls orkade. Tror att hon börjar komma in i en lite segare period nu med höstrusket så jag måste inhandla lite B-vitamin tror jag=)
Imorgon blir det en tur med Petra och Latina.
 
Nu ska jag fortsätta städa lite innan det är läggdags, har gjort efterrätt till morgondagens langoskväll också, mysigt blir det!
 
 
Fast min blir det då inge rödlök på=)

Kommentarer
Postat av: P

Gud så gott det såg ut, flera år sedan jag åt langos.

2012-10-06 @ 17:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0