Dressyrsadel

Idag har jag ridit i dressyrsadeln igen efter typ 4 månader. Den har ju varit på lagning på Mustang i ca. 3 månader och innan de va de ju mest hoppning för Lotti. Men det va verkligen skönt att få rida med dressyrsadel igen, man får lixom en helt annan sits och inverkan på hästen. Jag red iaf en snabbis på skogsridbanan idag, det va mörkt och banan va vattenfylld men det va inte halkigt iaf. Red bara i trav och galopp på volten, vågade inte göra så mycket eftersom jag inte såg hur underlaget va. Sen va det bara att skynda iväg för att gå på dressyrmöte som jag skulle hålla i :-/ Gick väl sådär men några saker kom vi ju fram till iaf.
Imorgon blir förhoppningsvis en lugnare dag på jobbet än det va idag och sen är jag ensam hemma för Micke och Olivia ska sova i Norrsundet. Skulle såklart behöva göra massa saker men tror att jag bara ska vila:-) tyvärr så har jag ju intaget i stallet imorgon men jag ska inte rida iaf så det tar inte så lång tid.
Det tråkiga är ju bara att jag inte får träffa Olivia förren onsdag kväll... Men desto roligare blir det då:)

Sen va det mejlet då. Det blev negativa besked :( Men jag hoppas fortfarande. Det är inget mer spännande än att jag vill åka till Ullared men det va fullt på bussen. Hoppas på återbud nu:)

Glad skit!


Kommentarer
Postat av: P

Hon är ju alltid glad :) Hua Ullared...jag skulle också vilja åka men att sitta på buss så länge, jag vet inte...

2012-10-17 @ 17:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0