Spännande

Idag eller ikväll kommer det hända spännande saker:) mer om det en annan gång. Men det innebär att det inte blir någon hoppträning ikväll:( menmen det är sånt man får offra ibland.

Den här veckan blir det lite varannandags ridning, men Lotti ska väl inte dö av de. I måndags va jag och Lotti iväg till Mustang för att hämta dressyrsadeln och prova ny hoppsadel, jag har ju även gjort ett fynd på en helt ny Stübbensadel som jag skulle kolla om den låg bra, det gjorde den såklart inte:( Det märks ju direkt när det är ett märke som inte sadelprovaren gillar, han la på sadeln, sa det här går inte och hängde bort den. Jag frågade om han kanske kunde sälja den där men det skulle vara sååå svårt att få den såld, stübben är ju ändå ett g. Populärt märke igen och en sprillans ny sadel till bra pris är nog inte så svårt att sälja. Men jag provade iaf några sadlar typ 4-5 stycken men ingen föll mej i smaken och när jag sa att han fick ta fram precis vad han ville oavsett pris så tog han den jag tyckte sämst om.... Hmm. Sen hade han ingen mer som kunde passa sa han så det var bara att ta den gamla sadeln med hem igen. Jag behövde iaf inte betala någonting för att dom haft min dressyrsadel så länge så de va ju bra iaf.
Jag hade stübbensadeln på öppet köp men nu har jag beslutat mej för att behålla den iaf och lägga en korrigeringspad under och den kändes bra då.
I tisdags blev det ingen ridning och igår skulle Karin rida men hon va sjuk så jag åkte ut istället, som tur var kunde Olivia vara med mamma eftersom Micke jobbade kväll. Jag försökte få plats på hoppträning för Leif igår men det var fullt. Jag red iaf till skogsridbanan och hoppade några skutt där och det gick bra.
Nu ska jag väcka Olivia så vi kan åka och släppa ut hästarna.
Lite stor blöja kanske:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0