Dressyrsadel igen

Den här helgen va det åter igen dax för dressyrtävling men nu hemma på GRS. Eftersom vi fick en så fin utebana förra hösten så körde vi nu med en 2-dagars dressyr utomhus, jättetrevligt har det varit och tävlingarna har flytit på bra och tur med vädret har vi haft också.
Jag skjälv startade bara på lördagen, först i LA:3 och den klassen kändes bra och vi fick 64,57% och de är det högsta vi fått i den klassen. Hamnade någonstans mitt i resultatlistan.
 
 
Sen va det dags för debuten i MSV C:1, kände väl att vi kanske inte riktigt va helt redo för de men ville passa på när det va hemma och vi lyckades faktiskt väldigt bra måste jag säga =) 63,40% och någonstans mitt i här också men är jättenöjd med den procenten. Det är dessutom ett första kval till MSV B ( man ska rida 2 MSV C på minst 62% för att kvala ) även om det känns långt borta med MSV B så är det ju ändå en merit att lyckas kvala dit =)
Här är iaf ritten.
 
 
Jag själv tyckte att det kändes lite halvlamt efter ritten, det va ingen större miss men trodde ändå inte på dom poängen men många sa att hon såg mer avspänd och bättre ut i andra klassen så det är ju inte alltid som det känns. Däremot skolorna (öppna+sluta) som ju va första gången vi gjorde på tävling blir man inte riktigt klok på, om jag kollar på filmen där slutan i ena varvet är filmad rakt framifrån tycker jag att den ser rätt bra ut, hästen är på 3 spår och hon är lite ställd, kan såklart ställa ännu lite mer men fick en 5:a och det står "för rak" menar dom då ställningen eller är det bara att köra in baken mer så det blir 4 spår som det dessutom va i början nu. Men det kanske är som en sa att domaren ser ju inte framifrån så den ser ju inte hur hästen spårar. Öppnorna förstår jag för dom blev lite vingliga men där blev de ändå 6:or. Men jag är ändå nöjd med tanke på att de va första gången så det är bara att träna på och prova sej fram till vad domarna blir nöjda med.
 
Petra hade kameran i högsta hugg också =)
 
Nu blir det en lugn vecka och sen nästa vecka ändå drar hoppträningarna igång igen och den 31/8-1/9 är det dressyrträning för Hanchen. Nästa tävling blir hoppning den 7/8 och nästa dressyrtävling blir 22/9 och då blir det LA:4 och ett nytt försök i MSV C:1 =)
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fina ekipaget =)

2013-08-19 @ 06:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0