Hopptävling

Idag bytte vi ut dressyrsadeln till hoppsadel =)
Jag, mamma, Olivia, Sofia och Lotti åkte till Svärdsjö på hopptävling. 1m och 1,05m skulle jag rida, väderprognosen såg allt annat än lovande ut men vi hade tur och klarade oss bra det kom bara några korta stänk.
Första klassen gick väl ganska bra, inget jätteflyt och väldigt nära på ett räcke resulterade i 4 fel. Vi har ju inte hoppat speciellt mycket i sommar så kanske lite vågat att ge oss iväg =) men de är ju kul!
Andra klassen kändes mycket bättre, Lotti va rätt spänd men vi hade bättre flyt och jag kom bra på alla hinder, dock gjorde spändheten att två bommar föll men banan va på 13 hinder då de va den nya bedömninggen där man får hoppa omhoppningen även om man inte är felfri i grunden.
Här är film från 1,05m
 
 
Anne-Li kom till tävlingen också och umgicks med Olivia så jag hade gott om hjälpredor idag ;)
 
I övrigt i helgen så har jag roat mej med att inreda varagsrummet lite, köpte ny soffa förra helgen ÄNTLIGEN. Så i fredagskväll vid 19 åkte jag till rusta och köpte en matta och gardiner, kan ju säga att jag inte behövde trängas och behöver jag säga vilken färg det blev ;) Igår åkte jag till Ikea och köpte ett nytt bord. Är nöjd med resultatet =)
 
Apropå turkost
 
Börjar det bli lite överdrivet kanske? ;-)
Nu ska jag ha ångest resten av kvällen för imorgon är det back to work =(

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lotti var duktig idag. Ska även nämnas att det var ju lite paraplyer här och där och dem kan ju vara farliga =)

2013-08-11 @ 18:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0