Fullt upp

Idag har jag verkligen haft fullt upp! Tur man har tagit ledigt dessa dagar :) Fyller ju tydligen år imorgon så det är bara att fixa lite godsaker till dom som vill komma. Hade tänkt att bara våra familjer skulle komma på lite mat men nu blev det lite mer folk och mera mat ;) hehe fast de är bara trevligt. Jag började iaf dagen med att plocka lite och vid 10 kom pappa och hjälpte mej med att skruva upp lite hyllor på toaletten och lite saker på Olivias rum. Jag skruvade ihop hallmöbeln som jag äntligen köpte igår och den va dessutom nedsatt med 250:-, köpte även byrån som jag velat ha och den va nedsatt hela 500:- så det va ju verkligen passande :) annars brukar just det man vill ha inte vara på rean. Men byrån har jag inte börjat skruva ihop än och bävar för att öppna kartongen! 
Jag har möblerat om lite på Olivias rum också men hon har ju så mkt saker så det är svårt att få till det bra. 
Vid 16 tiden åkte jag och Olivia till Ica Maxi för storhandling till kalaset. Linda passade på att åka dit samtidigt så vi kunde göra sällskap. Handlade allt till mat och dessert (blir ingen tårta) men Micke får kompletera lite saker imorgon. 
Efter handlingen hade Micke kommit hem och åkte med Olivia till Peggy och jag åkte till stallet. Blev en kort men intensiv tur g mkt galopp med en del byten. Hon va g pigg men skötte sej bra. Tycker hon blir bättre med bytena då hon även om hon inte byter direkt och det blir några extrasteg innan bytet så gör hon det g avspänt och inga bakutsparkar eller liknande. Dom sista bytena gjorde hon direkt på kommando och dom känns bra men hon är säkert lite efter i bak. Jag tycker Lotti en period nu har varit lagomt pigg även ute går hon fram bättre. Hon kan nästan bli lite stark ibland. Jag har trott flera gånger att hon ska hitta på bus eller vara pigg och känslig på hoppträningarna men så är hon alldeles lagom. Hon blir g. stark nu för tiden när man hoppar men gör inget dumt. Jag tänkte idag när jag red att de kanske är så att vi börjar bli mer samspelta eftersom jag tycker att hon är som jag vill ha henne nu. Men de kan ju lika gärna vara väder och årstid som gör de :) Lotti fick en slicksten från tomten.
Igår tog jag transporten till ridhuset och hoppade lite. Det va jag och 3 islandshästar där :) men Lotti skötte sej utmärkt. Hoppade fram på volt över några cavalettibommar. Sen hade jag byggt en linje med trav in på en 5,5 och sen två språng till ett räcke. Lotti hoppade fint och eftersom de va mer folk där så kunde jag hoppa lite högre. Vä väl runt 1.15-1,20 sista gången. En snäll islandsmamma hjälpte mej att höja men hon undrade om hon verkligen skulle höja 3 hål. Hehe. Å hon tyckte det såg såå härligt ut när vi hoppade. Nu är vi laddade för hopp KM på söndag som går i 1.10m. Åter till dagen. 

När jag kom hem vid 20.40 började jag med desserten och även en del av maten är gjort. Det blir flera olika rätter i morgon fast egentligen är det bara en sak ;) Höll iaf på till 23 men nu känns det skönt att ha lite gjort. Lär ju hålla på till sista sekund imorgon iaf. 
Nu blev det precis min födelsedag ;) 
Undra om jag orkar börja skruva på byrån.... Kanske kan knäppa med fingrarna så vips blir det så här!

Det kommer ett eget inlägg om julen och tomtarna som Olivia fick träffa :)


Gonatt


Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis på födelsedagen. Spännande att se vad vi får att äta. Snacka om att studera Tomten!!

2013-12-28 @ 06:10:27
Postat av: P

Grattis! Lycka till på KM, det kommer att gå fint nu när ni är i toppform ;) Den där tomten är snäll han, såg mumsigt ut!

2013-12-28 @ 14:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0