Sista hoppträningen

Jag klippte Lotti igen i tisdags morse och de va väldigt välbehövligt nu när det är så varmt hela tiden och pälsen va ju nästan fullt utväxt sedan förra klippningen. Det va ju inte optimalt att klippa när man skulle iväg och jobba men de gick bra iaf, jag började med att bremsa så jag kunde klippa hela halsen och sen kan jag ta av den på resten av kroppen. Det är skönt att hon kan sitta fast på gången så man kan göra de själv. Tänkte innan att jag kanske skulle prova klippa halva benen också om jag hann. (De gjorde jag ju egentligen inte) med en timme kvar tills jag började och ingen frukost så började jag med de ;) men de gick bra, det va bara lite på bakbenen som hon reagerade. Idag hann jag frisera manen lite också så nu börjar hon se lite sportig ut igen :)
Hon va iaf blank under pälsen även om hon blir råttfärgad :)
Sista hoppträningen har ju varit nu och den gick väl rätt bra. Vi gjorde 2 olika övningar, den första va kryss 7 korta språng till oxer och sen 7 korta till kryss igen. Oxern höjdes eftersom så eftersom man kom i kort galopp fick hon ta i mer och mer. Till sista höjningen frågade Leif några om dom ville hoppa högre men till mej va de "du ska hoppa högre" ojoj vi börjar bli för bra ;) haha men de blir ju så högt då, tänk på stackars mej som ska med över också! Men de är ju kul när man märker att de går bra. Tappade bort räkningen på sprången första gången bara men sen gick det bra. När dom andra va klar fick vi komma igen för att hon skulle få ta i lite mer men han tycker att hon är lite nonchalant ibland så han la på en bom snett över hindret, och jag tyckte han kunde sänka lite då men icke. "Ni klarar de" å ja de gjorde vi men jäklar va hon hoppade när hon titta till på bommen, är glad att jag landade i sadeln ;) sen sänkte han lite så hon inte skulle överhoppa sej så mkt. Leif skulle ju aldrig göra något som man inte klarar av och han gör ju inte saker som blir för svårt/jobbigt för hästen heller. Han tycker att vi ska utmana Lotti lite ibland för att få henne ännu starkare men sen gör man ju något lättare nästa gång och de är väl så man måste bygga upp allting som behövs för att komma vidare:) självklart är det mycket för mej också att jag behöver känna att vi klarar mer än jag tror, och visst går det ju framåt iaf. 

På lördag blir det sista Hanchenträningen för i år, frågan är kandar eller inte??
Sen nästa helg är det KM i både dressyr och hopp så troligtvis är jag väl med på båda :) 

Idag på jobbet fick jag en liten julklapp av en på mitt distrikt, så snäll jag måste varit :)

Den va god!

Kommentarer
Postat av: P

Kalla Lotti för råttfärgade, pyttsan!? Lite silver skulle jag kalla det ;) Klart hon (och du) behöver utmaningar, ni är ju så duktiga! Så kanske hon tänker på annat en någon osynlig fläck i underlaget oxå;)

2013-12-20 @ 16:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0