Film

Nu har jag fått filmen från förra helgen i Storvik då vi kom 3:a i Lb:1, En glad överraskning att man blev filmad utan att man visste de=)
 
I veckan har det inte hänt så mycket, jag tömkkörde i måndags på ridbanan men det hade hunnit bli lite halkigt så jag tänkte att jag försöker att få lite samling och mer aktivitet bakifrån men det är ju inte det lättaste med tömkörning att hålla rätt stöd och drivning hela tiden och även hålla rätt på tömmarna, men i ena varvet tyckte jag att hon jobbade på bra men i det andra va det lite svårare att få riktig reaktion i henne. Hon gick mest i ett och samma tempo men lite fick hon väl jobba iaf=) Hon är duktig på att bli tömkörd så det skulle vara kul att vara med på kurs någon gång när man har råd....
 
I onsdags va det hoppträning för Leif och den gick bara bra förutom vattenmattan då, Den va nog farligare än aldrig förr den här gången...suck... men nån gång ska hon väl vänja sej. Leif provade att gå på henne lite mer den här gången (jag visste ju att det inte hjälper) men det är ju värt att prova en gång iaf. Lotti stänger ju av helt när hon blir rädd så den snärt hon fick på stjärten gav inte ens en reaktion. Hon hoppar ju oftast andra gången man rider emot när hon stannat en gång och tittat på den men man vill ju komma över på första försöket. Men som sagt så gick allt annat jättebra, det va banhoppning med lite relaterade avstånd, kombination, trippelbarr mm. Vi hoppade två varv på banan det första va väl ca 90cm och sen på 1m cirka. Nu är jag taggad för hopptävling nästa helg=)
Lotti fick sova med BackOnTrack skydd i fram efter träningen för hon är inte helt fin i benet som hon slagit på sej än, jag hade förväntat mej trasor av dom på morgonen men dom va hela så då vågar jag nog använda dom fler gånger.
Igår tog vi en uteritt på morgonen och jag tänkte att det får bli ganska mycket skritt men det va perfekt underlag på asfaltsvägarna fortfarande så det blev mycket trav istället, jättebra=)
Imorgon blir det nog en tur till ridhuset för lite dressyrtrim, om en vecka är det träning för Ia igen.
 
Olivia ska få bli hämtat av mormor på dagis idag och sen ska troligtvis mamma och Sara åka och ta igen ett babysim som vi har missat (Sara badar) sen får Sara och Olivia åka hem till oss och vänta tills jag kommer hem vid 19 så ska vi äta lite god middag =) Mysigt för dom medans en annan får jobba...

Kommentarer
Postat av: P

På torsdagsmornar brukar hon kunna ligga ff när man kommer ibland, så hon orkar nog inte slita sönder lindorna. Osäkert om jag skulle våga prova någon annan dag, hehe ;) Du får börja lägga in vattenmatta i boxen igen. Du har ju den där nya som är lätt att vika ihop lite.

2013-02-01 @ 18:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0