Ännu mera redo

Det tar sej mer och mer för varje dag:)
Idag åkte jag och Olivia ut till köpis vid 10 för att köpa ett schabrak som Petra hade sett på Hööks igår. Jag har ju kollat varenda gång jag varit där om dom inte har något schabrak med turkost i men det här har aldrig funnits och tydligen hade dom inte haft det så många gånger bara typ fått hem det nån gång ibland och det fanns inte att beställa heller. De i brunt verkar det finnas massor av men inte det gråa. Nu hade dom det i dressyrmodell så det får bli så och då kan jag behålla hoppschabraket som jag fick. Det skadar ju inte att de va halva priset på schabraket också så det kostade bara 134:-

Sen åkte vi ut till stallet för att klippa Lotti, Olivia fick sova medans. Jag tänkte att jag skulle prova bremsa Lotti så jag kanske skulle kunna klippa ända fram till huvudet och det funkade jättebra:) så när jag va klar med dom svåra ställena så kunde jag ta av bremsen och hon va jätteduktig hela tiden. Hade hjälp av Petra så imorgon är det Latinas tur istället, får väl se om hon kan uppföra sej lika bra;)

Sen blir det lite dressyrtrimning i ridhuset så blir vi fulladdade inför fredagens träning:)
Igår va jag och Petra också till ridhuset men då blev det lite hoppning med studs och 5,5:a. Det började inte så bra när vi skulle rida för Lotti hade trampat av sej skon och haft sönder hoven mycket men det blev bingo i hagen och jag kunde få dit skon så vi kunde rida. Lotti skötte sej bra förutom ett bocksprång i anridningen en gång, busan.

Jag tycker det bruna schabraket är väldigt fint också, kanske vore nått Petra med limegröna lindor;-)


Kommentarer
Postat av: P

Hehe, jag var faktiskt och tummade på det shabraket när jag såg ditt. Men jag såg inga limegröna lindor? Grönt är skönt :)

2013-01-04 @ 21:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0