Ia träningen

Jag tycker att träningen gick helt ok med tanke på hur länge sedan de va vi tränade dressyr sist. Lotti kändes bra från början och vi jobbade med att få till den där högersidan, i vänster varv bogar hon gärna ut och lägger huvudet på sne och vänster bak är svårt att få med och i höger varv så lägger hon säg gärna inåt istället men bitvis blev det riktigt bra. Galoppen va lite halvknackig i höger varv i början så det är ju helt klart något som sitter fast där nu men det blir bra efter ett tag. Hon växlar ju hela tiden mellan saker som känns bra och dåliga så så länge det växlar så ser jag det nästan som positivt och att något är under utveckling och förbättring =) Men det får nog bli en koll av Jossan snart men just nu är inte ekonomin på topp.
Jag är iaf laddad inför tävlingen om en vecka, dom har tagit med alla reserver nu så nu vet jag att jag får rida LB:1 är det då i Högbo.
Petra kom och knäppte lite bilder men hennes kamera och hon är inte riktigt bästa kompisar än så det är lite svårt att få bra bilder i ridhus, men ni får iaf se Lottis fina outfit i turkost. Supernöjd med både schabraket och lindorna=)
 
Kim filmade lite med min telefon också så jag kanske lägger ut någon filmsnutt senare. En liten bild ur en film.
 
I onsdags åkte jag ju iväg till Lervik och hoppade lite. Lotti har blivit lite konstig och i början så är hon verkligen jättearg på alla hästar och när nån rider förbi så känns det som att hon ska explodera och bocka. Men än så länge har hon bara studsat iväg lite. Frågan är ju om hon är sur eller rädd egentligen?? Det är ju alltid lite rörigt och mycket hästar när vi rider fram till hoppträningen men hon kanske ger sej snart. Vi hoppade iaf lite klockan (fyra hinder på volt), travhoppade ett räcke och avslutade på en linje med räcke och oxer som vi hoppade lite högre och hoppningen kändes riktigt bra och jag la henne bra på hindrena, lite stort nån gång men det är bättre än att jag börjar plocka i henne. Hon va dock livrädd för en bajsknöp som låg mellan bommarna på travhindret....
 
På torsdagen va det Hanna som hade henne och vädret va ju inte så trevligt med snöstorm så jag va ju inte helt säker på att hon skulle våga ge sej ut men tänkte att hon får avgöra själv och senare fick jag ett sms att dom varit ute en timme i snöstormen. Känns väldigt skönt att hon inte blir skrämd av dåligt väder=) Men självklart så skulle jag inte tvinga någon att rida i oväder och hade det varit jag själv som skulle rida så vette tusan om jag hade gett mej ut.
 
Igår va det ju träning och ikväll blir det en uteritt, jag har ju fått nya pannlampan nu så nu är det inga problem att rida i mörkret=) Imorgon blir det en tur till ridhuset för lite programträning.
 
Olivias inskolning har gått jättebra, i onsdags va vi där från ca. 10.30-12 så vi gick hem efter dom ätit lunchen. Olivia lekte för fullt hela tiden och när vi gick på lite rundvandring fanns det massa korridorer att springa i. Hon tror väl bara att vi va där för att leka=)
På torsdagen gick vi dit till 9 och vi va där till 14. Jag lämnade henne en stund mellan 10-10.45 sen åt vi lunch och sen fick hon sova där. Eftersom det va oväder fick dom sova inne i vagnarna (annars sover dom ute) och det gick bra, jag va inte där när hon vaknade och sen när jag kom satt hon med en fröken och läste bok. Hon blir ju glad när hon ser mej men så länge jag är borta så är det inga problem men de trodde jag inte att det skulle vara heller=)
Igår va hon där 9-12 eftersom jag skulle iväg på träningen sen och då åkte jag hem mellan 10-12 och allt hade gått jättebra och hon hade ätit ordentligt.
Nästa vecka hoppas jag kunna lämna henne 9-14 varje dag, kanske inte måndagen men resten av veckan. Så kan jag fixa lite hemma innan det är dags att börja jobba för fullt...blä... Men pengarna är välbehövliga.
 
Tur det har kommit mer snö så man kan åka pulka igen=)
 
Det blev en tur till leklandet i veckan också när det va snöstorm ute så då va det inte mycket folk där, jätteskönt=)
 
 

Kommentarer
Postat av: P

Vilka duktiga tjejer du har :)

2013-01-12 @ 17:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0