Nån som sover gott inatt

är Olivia efter en fullspäckad dag som började med att vid 9.30 åkte vi (jag, Micke och Olivia) till fjärran och badade till ca 11.45, en liten paus för att äta pannkaka blev det. Jag passade på att simma 10/12 längder i motionsbassängen också, är ju faktiskt jobbigare än man tror att simma men en perfekt träningsform för mej som älskar vatten=) Ska försöka få tid till att simma fler gånger, fjärran ligger ju faktiskt på vägen från jobbet! Har beställt ett 20ggr kort också. Det blir väl mest bad med Olivia men nån gång kanske man tar sej dit själv.
Sen åkte vi iaf hem, Olivia somnade i bilen så hon sov i vagnen nån ca 2h och jag visste inte vad vi skulle hitta på resten av dagen kl. va ju bara typ ett och många timmar kvar av dagen så skickade ett sms till Linda, hon åker ju in till stan ganska ofta=) vi bestämde iaf att vi skulle åka till leklandet, vi va väl där mellan 14.30-17. Både bad och lekland på samma dag vilken dröm!
En liten cykelolycka blev det, jag trodde det skulle bli tårar men de va inte så farligt som det såg ut så det va bara på´t igen.
 
 
Den här kanan skulle man åka med pulka i men det gick visst lika bra utan, va som ett rullband. Olivia sprang upp och åkte massor med gånger helt själv. Va lagom hastighet på den=) Maja tar emot.
 
Studsmatta är alltid kul, speciellt att ramla;)
 
Jag va hästledig idag, Hanna red ut med mamma i morse och det hade gått jättebra. Det är så dåligt underlag så dom kunde väl bara skritta och trava lite grann men hon fick ju se lite mer vägar iaf.
Igår va jag och Petra upp till ridhuset för lite dressyrtrim. Först hade vi klippt Latina och hon fick väl inte högsta betyg men det är ju inte så lätt när man är sååå kittlig.
Lotti kändes fin när jag travade fram, tog stöd på bettet direkt och gick i en stadig form. Efter ett tag började jag kräva lite mer och gjorde lite skänkelvikningar och sen galoppjobb, galoppen är alltid lättast att jobba men av någon anledning ville inte Lotti fatta höger galopp nå gärna hon började antingen slängtrava eller stannade upp men när vi väl fick galopp så va de inge konstigt. Hoppas det bara va nått som satt fast lite och har släppt nu. Hon va lite stark i handen hela tiden men gjorde inga större affärer av de, gjorde lite öppna och sluta i traven och hon har blivit mycket jämnare i sidorna och har lättare med takten i vänster varvet nu. Det märks att vi har trimmat på ett tag nu=)
 

Jag skulle kolla ett gammalt minneskort från en kamera och hittade en Villebild, va ju inget speciellt med den men fick mej att börja tänka på han bara så han får avsluta det här inlägget.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Märks att Olivia är äldre nu än när vi var där. Saknar Ville...

2013-01-07 @ 06:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0