Genomgång

Har ingen större blogglust men en lite genomgång av veckan med mest bilder får det bli.
Mån-tis va vi ju hos Ville, på onsdagen va jag till stallet på morgonen och släppte ut hästarna, sen blev det ett kortare pass på ridbanan med kandaret. Hade ställt om det lite nu så stången hamnade lite längre ner och jag vet inte om det hade någon betydelse men den här gången blev hon mer känslig men det kändes rätt bra ändå. Förhoppningsvis så blir det träning för Hanchen nästa helg och då tänkte jag att hon kanske kan titta hur det sitter.
Efter stallet va det dags för Olivias första tandläkarbesök =) Men de va ju snabbt avklarat då hon bara räknade tänderna men Olivia fick iaf en ring som hon är väldigt stolt över.
På kvällen blev jag bjuden på langos hemma hos Sussie.. mmmm..
Fick inte lägga upp den här bilden ;)
 
I torsdags va det den stora dagen då Olivia blev 2 år!! Stor tjej nu..
Massa presenter fick hon tex. dockor, kläder, hink+spade, dockhus, dockkläder, matlåda+flaska, trehjuling, sparkcykel, filmer och en grill så hon kan grilla med pappa ;) mm...
Hon hade så fullt upp med alla saker så jag tror det enda hon åt va typ 2 geléhallon =) En trevlig dag va det iaf som avslutades med att Sussie och Sara W kom och åt mat+tårta på kvällen.
 
Igår åkte jag och Maria till travet med hästarna och red på travets skogsbana så hästarna fick galoppa ordentligt. Man skulle haft sånna vägar hemma vid stallet ;) Hästarna skötte sej bra trots att dom va onödigt spända emellanåt men Lotti är då verkligen ingen räcerhäst... På slutet skulle vii släppa på dom lite extra och Pirre stack iväg i full fart medans Lotti fick ett väldigt ryck när hon märkte att han försvann och jag kände hur rumpan drogs in för att hon skulle sätta fart men vi kom endå typ 100m efter =) Olivia följde med ut till stallet efter och vi gav Plopp godis såklart!
Sen åkte vi och handlade på Ica maxi till pastasalladen jag skulle göra till dagens möhippa för Sara Andersson. Så idag har det alltså varit möhippa för henne och det började med att Micke fick hämta henne med motorcykeln och körde henne till Högbo bruk.
Sen började vi med äventyrsbanan och ja jag ångrar att jag tänkte göra den.. typ 10-15m upp i luften på väääldigt ostadiga linor, stockar mm. man hade selar men skakig va man ju iaf. Jag som inte ens åker karuseller. Sara stackarn som är höjdrädd också fick det inte lätt där uppe så vi vände efter några hinder och gick tillbaka. ush.. Tezza (Saras syrra) däremot hon körde på hon=)
Rätt högt!
Sen blev det lugnare aktiviter med kanotpaddling och minigolf
Ett gäng glada paddlare med mej som förste styrman ;)
Lite fika och paketöppning
Vi avslutade dagen med middag på kanalkiosken i Sandviken, god mat men servicen va väl sådär, vi fick säga till efter 30 min när dom fortfarande inte tagit dryckesbeställningen!
Nu blir det slapp i soffan, familjen Andersson får avsluta detta inlägg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0