Helgen

Fortsätter på förra inlägget och börjar med fredagen som tillbringades ute på havet med mamma och pappa, blev ingen lång båttur, vi åkte bara till Kullerharen som det brukar bli =) Badade i havet och de va faktiskt skönt, även Olivia hoppade i men hon ångrade sej nog efteråt. Hon tänkte nog inte tillräckligt utan bara hoppade som hon gör på badhuset =) Tror mest att hon tyckte de va otäckt med flytvästen som gjorde att hon flöt lite konstigt.
Efter en dag på havet så blir man trött=)
 
 
På kvällen va jag till stallet och red en tur på Lotti som va rätt pigg trots att de va väldigt varmt.
 
I lördags åkte jag och Olivia till stallet på morgonen (fick för mej att jag hade utsläpp men så va de inte) men det va bra att vi kom dit i tid och fixade till Lotti iaf. Efter de så tillbringade vi dagen i Norrsundet med Linda och Maja vid poolen, mycked bad blev de. Linda klippte mitt hår också, tänk om man va som henne och kunde allt =) Bygga möbler, göra bröllopstårtor, klippa hår ja det spelar ingen roll vad de än är för hantverk så fixar hon de.
Vi åkte hem runt 15.30 och sen va det bara att svira om för en kväll med Nytorpsgänget=) Mycket trevlig kväll, kände mej inte direkt snygg efter att ha cyklat dit i spöregn men efter lite alkohol så spelade de mindre roll ;)
Slapp regnet när jag cyklade hem på natten iaf.
Söndagen började med en lugn morgon innan de va dags för Hanchenträning, va lite orolig att vi va för ur form men det visade sej gå väldigt bra. Lotti kändes fin och Hanchen är så positiv så det känns extra bra! Tyckte vi fick väldigt bra ordning på skänkelvikningen för vänster skänkel där hon lätt tappar takten och blir trippig men nu vet jag precis hur jag ska göra i helgen=) apropå de måste jag träna på programen...
Söndagens outfit gick i turkost, det va dessutom en som uppmärksammade att även pannbandet matchade ;) är de ponnygulligt? Jag tycker iaf att hon är fin i de!
Efter avsvampning måste man självklart gnussa in sej ordentligt.
 
På kvällen cyklade vi till Strömsbro och lämnade Olivia för övernattning hos mormor och morfar och vi unnade oss en middag på resturang testebo, plankstek blev de=)
 
I morse va det träningsdag nr. 2 och klockan stog på 6.20, jobbigt på semestern! Men bara man kommit upp så, åkte till stallet och släppte ut hästarna sen in med Lotti igen och iväg på träning. Dagens outfit blev cremefärg.
Och ja även kandaret satt på, frågade igår om Hanchen ville titta hur det satt men sen blev det även att jag red på det och de va nemas problemas och Lotti skötte sej fint även idag. Båda dagarna har bestått av skänkelvikningar, skolor, ökningar, förvänd galopp och idag även bakdelsvändningar och ryggningar. 2 roliga dagar va de iaf =)
På em drog Jag och Linda+barnen iväg till Rullsand och hade det väldigt mysigt med bad och gofika. Fuskade med springningen igår så har lite dålit samvete men imorrn så finns det ingen återvändo =)
 
2 söta badtjejjer får avsluta detta inlägg.
 

Kommentarer
Postat av: P

Finaste i turkost :) Väntar bara på den babyrosa outfitten! Nu kommer det gå kalas i helgen:)

2013-07-30 @ 20:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0