ojojoj

Ledtråd
 
Jo det är sant =) Hela 2 ggr har jag varit ute och sprungit nu men som ni ser så har jag ju inte direkt dom nyaste springskorna.... är väl typ nå inomhusgymnastik skor som är sen man gick i mellanstadie.
Nä men första gången va i lördags bara helt oplanerat från ingenstans så vaknar jag kl 7.00 och bara känner att jag måste ut och gå.. sen tänker jag eller kanske att jag ska springa tillochmed. Olivia sover ju ändå så länge =) Så jag gav mej ut, va ju tvungen att ladda hem nån app bara så jag ser hur långt jag tog mej... gick en bit först men sen sprang jag och det gick bättre än väntat. Hade mobilen inställd på miles och jag visste inte hur lång en miles va men räknade ut sen att jag sprang ca. 3,5km iaf. Hade kunnat springa längre men måste ju vara lite smart nu så jag inte tar ut mej för mycket. Sen idag tag jag Henke med mej så sprang vi i stigslundsspåret, tänkte ta 2,5 så det blev lite lagom men de spåret fanns visst inte längre så nu va det 4,2 eller nått 1,6 men vi hamnade lite här och var så det blev iaf 3km i slutändan och det kändes rätt lätt idag också men lite tyngre åt vaderna när det va mjukare underlag. Nästa gång blir väl jobbig antar jag, brukar ju gå lätt först och sen bli en svacka. Får väl se om jag håller i de.. Så nu kan jag börja lägga ut på fb när jag sprungit och bilder i träningskläder =) Fast nä det gör jag nog inte. Det här va nog första och sista bilden =) Möjligtvis när jag införskaffat nya skor.
 
Lotti har Sofia tagit hand om och motionerat idag och det hade gått så bra så =) Imorgon tänkte jag ta ett litet dressyrpass, det står ju inte på förren det är dags att åka till Gripen 2-4/8.
 
I Lördags va det ju 30-årsfirande för David så vi åkte ut till Norrsundet vid lunch och lämnade lite saker hos Mickes föräldrar sen gick vi några hus bort dit kalaset va =)
Hamburgerlunch och massa lek för Olivia som tar vem som helst och ropar Pappa till så får dom roa henne, Majas lekstuga va väldigt poppis också.
Linda visar upp sina fina tallrikar som hon lindat in med en varsin vikt servett som en skjorta med fluga på, rosa till tjejer och nån annan färg till killar. Pysselmajjan =) Gott va de iaf.
Senare på em lämnade vi Olivia hos Mickes föräldrar där hon varit ända till idag, 2 nätter alltså. Sen umgicks vi ett tag och senare tog vi 19 bussen till stan för att äta på Terrassen bar och kök. Ja hur va de då???? Förutom att vi fick vänta 1h 30min på maten så va maten VÄLDIGT god. Jag tog revbensspjäll för jag va inte jättehungrig och tänkte att det inte brukar vara så jättemycket mat på revbensspjäll men!!!
Kan säga att jag blev mätt, gav bort en bit kött till en som tog lax och inte va lika nöjd som oss andra men då blev han på gott humör igen iaf =) Som kompensation för väntetiden så bjöd dom på en runda öl/cider och även kaffet till dom som ville ha de.
Sen gick vi vidare till O´learys men där han vi lagom sätta oss så kom dom och sa att dom stängde 12!!! på en lördag. Så vi gick till Interpool och spelade biljard istället. En mycket trevlig dag va det iaf.
 
Gårdagen va ju barnfri så på fm åkte jag med Pappa och Henke till Engeltofta men vattnet va iskallt så det blev bara solning där en timme ca, sen tog jag å pappa sportbilen och åkte till Högbo bruk för att äta mjukglass mmm... Mycket gott=) Väldigt fint va de där, jag har faktiskt aldrig varit där förut.
 
Avslutade dagen med att åka ut till Saras Pappa och ta ett dopp vid gammelannabadet och då va det faktiskt skönt i vattnet så vi låg i en stund, sen ut till stallet för att ta in hästarna i klänning och tygskor =)
 
Idag va det jobb som vanligt men nu är det sista veckan innan semester och de ska bli himla skönt. Semestern kommer dessutom starta med en minisemster på ett helt dygn i en stuga å inte vart som helst ;) Men vart kan ni få vara lite nyfikna på ett tag.
 
 

Kommentarer
Postat av: P

Haha, jag tog också revbenspjäll där i fredags, mums vad mycket mat!! (och lite lax...) Idag ska jag ta stålhästen en sväng, springa är inget för mig, du är duktig du!

2013-07-09 @ 12:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0