Test

Gör ett testinlägg då de va längesen jag använde bloggappen för den ville aldrig funka. Inte så kul när man skrivit ett långt inlägg som sen inte går att publicera! Hoppas de funkar nu iaf :)

I tisdags blev jag, Henke och Olivia bjudna på lunch hos farmor i Bönan. Pepparlax och potatis. Mmmmm. Olivia tyckte också att det smakade bra:) Sen åkte jag ut till Norrsundet och lämnade Olivia där för övernattning så jag kunde hoppträna för Alex på kvällen. De va kul, känns som de va jättelängesen. Lotti va pigg och gjorde lite bus efter hinder. Det va mest markarbete och ett hinder som hoppades högre på en linje med studs först och sen 5 galoppsprång till en oxer. Först hade vi ridit över 4 småräcken på medelinjen med varierande 4-5 språng emellan och en sak som måste hänt med Lotti är att vi inte hade några problem att hålla rätt galopp hela vägen i båda varven. Tidigare har hon gärna landat i vänster galopp efter hindren men nu va de inga problem :)
I onsdags va jag barnfri under dagen och Micke jobbar ju nu så jag va ut och sprang med Henke i spåret men de va bara de att han stukade foten efter typ 300m!!! Så fick springa själv ändå. 4,2km spåret blev de då. Sen slängde jag ihop en rabarberpaj som blev väldigt god :) på em åkte vi och tittade på lite soffor. Bara vi blir av med den vi har så kan vi åka och köpa en ny. Blir nog tippen för våran eller att lämna den någonstans.
Torsdagen började med att jag och Olivia släppte ut hästarna och sen gick jag med Olivia i vagnen och Lotti bredvid till ridbanan och longerade henne där, båda tjejjerna va verkligen duktiga. Lotti gjorde de hon skulle och Olivia satt snällt i vagnen utanför banan. Även när jag släpper ut hästarna så väntar Olivia snällt vid uppsittningspallen :) När vi va klar åkte vi hem en snabbis för att sen åka till Storvik och möta Micke för fika/lunch, en god räkmacka blev det. Sen åkte vi och hälsade på Sara A och hennes familj. (Dom bor i storvik) Efter de blev det lite shopping på köpis och middag på Ikea :) inte ofta man kan äta mat för 49kr tillsammans för både mej och Olivia.
Helgen får ni veta mer om nästa gång. Kan avslöja att Lotti kändes mycket fin idag på träningen:)
Två vovvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0