Vecka 27!

Den här veckan har bestått mest av jobb och lite ridning.
Micke och Olivia roar sej om dagarna medans jag jobbar =) 1 vecka till måste man stå ut tills jag får 4 veckor semester så ska väl överleva de iaf.

I måndags fick Lotti vila och i tisdags red Hanna men i onsdags blev den stora dagen då Lotti fick ridas med kandaret för första gången =)
 
Fick det inte att passa optimalt tyckte jag så får försöka hitta någon som kan titta lite bättre. Jag tog Plopps stång som är 11,5cm då jag tyckte att min 12,5 va lite lång men jag vet inte om det blev lite för kort istället. Men tror att jag ska hissa ner stången ett hål och då blir det nog lite mer plats på sidorna, tyckte det kändes som bettet hamnade för långt ner men nu när jag tittat på massa bilder mm så verkar stången sitta rätt långt ner. Lotti har inget direkt emot att ha bettena i munnen och hon reagerade inge speciellt på de när jag red heller utan kändes som vanligt så det va ju bra. Men det kan ju bli annorlunda nästa gång. tänkte att jag skulle prova nån dag i ridhuset sen så blir det lite mer på riktigt =)
Igår vilade hon och idag hoppade Sofia lite på henne, det gick jättebra. Dom fick hoppa 5,5 och 2 enkelhinder bl.a vattenmattan. Det blev ett stopp första gången men de är godkänt med tanke på att det va första gången Lotti hoppade på ridbanan i år och första gången på flera år som Sofia hoppade och dessutom på storhäst =)
Här kommer ett litet klipp
 
 
Dom va så duktiga så och jag fick min träning genom att köra alla hinder till ridbanan, först upp på släpkärran och sen av, hinderstöden är inte direkt lätta =)
Imorgon rider Hanna och vi tillbringar dagen i Norrsundet och firar David som fyllt 30 och på kvällen åker vi in till stan medans Olivia får sova kvar i Norrsundet.
 
Latina har varit på stuteriet hela veckan men tyvärr så verkar inte hormonbehandlingar mm ha gett något resultat =( så himla tråkigt... Men nu får väl Petra och Latina komma igång mrd ridningen igen så man får fler konkurrenter på tävlingsbanorna=)
 

Kommentarer
Postat av: P

Kan behövas lite peppning nu...

2013-07-06 @ 17:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0