Härlig dag

Verkligen en härlig sommardag idag så det var ju himla trevligt att det va nationaldag då så man fick vara ledig=) Ska väl bli ännu varmare imorgon men då får man var instängd till 19.00!
 
Hoppträningen igår gick iaf jättebra och vi börjar få tillbaka suget mot hindrena vilkrt gör att det är så väldigt mycket lättare att komma bra på hindrena. Jag har ju satt mycket mer tryck i henne från början nu dom senaste två träningarna eftersom hon blev lite loj förut, det kanske inte finns lika mycket egen motor på sommaren =) Igår stannade hon inte på vattnet heller! Vi galopperade över 3 bommar med 5 språng mellan varje efter ena långsidan först och sen blev mittenbommen ett hinder. Först räcke från ena hållet och sen oxer från andra. Sen hoppade vi en ganska lång bana på 11 hinder och 13 språng, hela banan gick bra förutom att det blev väldigt vingligt mellan en trippel och ett räcke och på den sista linjen som va räcke till 2-kombination med 7 språng emellan så råkade det bli bara 6 och Lotti fick gå av alldeles för stort. Duktig va hon som fixade det men det hade lika gärna kunnat bli pannkaka. Jag märkte ju att det blev väldigt trångt att hinna få in ett till språng så jag typ höll i mej och lät Lotti lösa de och de kanske va tur de =) Det här va sista träningen för oss innan sommaruppehållet för nästa vecka måste vi träna dressyr istället eftersom vi åker till Sundsvall fre-sön då. Ska bli himla roligt men mer om de i veckan.
 
Idag blev det en lugn mysig skrittur för Lotti med lite trav genom skogen för att inte få med oss för mycket mygg. När jag släppte ut Lotti i hagen efteråt så rullade hon som vanligt men när hon rest sej blev hon jättekonstig och jag trodde hon blev getingstucken, hon kollade sej mot magen, gjorde massa backsprång och stampade med framhovarna i marken stackarn. När jag gick för att kolla så va hon helt knottrig på sidan typ där sadeln ligger och på ryggen på båda sidor. Hon hade rullat i brännässlor! När jag åkte hem så hade hon iaf lugnat sej så jag hoppas hon inte led av det så länge.
 
På kvällen kom Sara och åt lite grillat och busade med Olivia.
 
Stackars Olivia som blivit myggbiten så hela ögonlocket svällt, men hon verkar inte lida så mycket av de =)
 
Tokfian!
 

Kommentarer
Postat av: P

Hemska mygg och brännässlor!!

2013-06-08 @ 15:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0