Hoppa hoppa hoppa

Det är ju så kul =)
Ja som ni kanske förstår så gick hoppträningen väldigt bra igår. Men till att börja med så låg Lotti på stort minus när jag inte fick tag på henne i hagen och blev sen till träningen IGEN! trots att hon va själv i hagen då... Hon är väl sur för att hon inte får gå med Latina för tillfället ;)
Träningen va iaf snarlika som sist jag va med, först framhoppning på långsidan på först en oxer och sen ett räcke med lite galoppbommar före och efter. Justde innan hoppade vi två små räcken lite diagonalt som en åtta.
Sen va det bana på 11 hinder och 15 språng. (en 3-kombination 2ggr) Hela banan gick jättebra och även vattnet hoppade hon direkt men de va ganska lågt, på sista hindrena som va ett räcke och sen 8 galoppsprång till 3-kombinationen blev det lite för dålig väg och vi fick nästan inte plats med de sista språnget så kom väldigt nära men vi tog oss ut =) Gjorde om de sen och då blev det bra och avslutade med att hoppa vattnet från andra hållet på rätt höjd.
Leif va väldigt nöjd och sa att hon hoppade så fint på framhoppningen så han va sugen att höja 3 hål till men som tur var hejdade han sej, han måste ju tänka på mej också även om Lotti klarar det lätt =)
Nu dom sista träningarna så har jag haft mycket lättare att sitta kvar över hindrena, hon har inte hoppat mej ur sadeln något så jag vet inte om det är Lotti som börjat hoppa mjukare/mer avslappnat eller jag som lärt mej följa med bättre... kanske bådeoch.
Nu ska Lotti få en liten kortvila över midsommar och början på nästa vecka sen blir det full fart igen och ladda för Gripen första helgen i aug.
Saga knäppte lite kort när vi tränade men jag har inte hunnit få dom än men det kommer nog... Däremot så har det kommit lite mer bilder på equipe från Sundsvall. Ingen riktik toppbild nu heller tyckte jag men några ganska fina iaf.
 
 
Lekte lite med filmen från fårsta klassen och tog ut några bilder, dom blir ju tyvärr lite suddiga men rätt bra =)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: P

Härligt att Lotti är så duktig, och fiiin :) Klart hon vill gå med bästa tant Latina!

2013-06-20 @ 23:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0