Inte lika härlig dag

Idag är det en väldigt trist dag vädermässigt men en ganska slapp dag i övrigt för mej. Jag, Micke och Olivia har precis varit ute på en tur till Biltema och Ikea, blev lunch på Ikea (såklart) men resten av dagen kommer nog att spenderas hemma.
Igår va det ju fint väder mestadels så  på morgonen tog Olivia första badet i våran lilla pool på altanen, hon hade inte tid att vänta på att det skulle bli sol där=)
 
Igår följde Sofia (hon hade sin ponny i samma stall som oss i Strömsbro) med och red, hon red Plopp =) Vi red upp till ridhuset och självklart började det regna precis när vi skulle rida iväg och det regnade fortfarande när vi red hem och slutade lagom till vi släppte ut hästarna igen. Sofia va med ut i tisdags också men då red hon Lotti på skogsridbanan, även då i regn! Jag hade tänkt att jag skulle träna lite program till Sundsvall men Lotti va väldigt springig i början och ville inte slappna av men efter lite nötande så blev hon bättre tillslut och jag red igenom LA:4 som faktiskt kändes helt ok. Trodde förvända skulle vara en utmaning då det blir mycket snävare svängar än vad vi gjort tidigare, man vänder rakt över ridbanan och byter varv så man får ju känna hur pass skarpa hörnor man vågar göra för att hon ska kunna hålla galoppen. Sen avslutas ju A:4 med att man vänder rätt upp gör halt+ryggning sedan galopp till halt igen men hon va ganska duktig på de. Det är nästan halterna som är svårast för hon reagerar så fort och slår på en tvärnit innan man hinner understödja med skänkeln vilket resulterar i en trutande näsa. Men vi får träna för Uffe på onsdag så kanske vi får några bra tips.
På fredag åker vi ju då till Sundsvall jag, Mamma och Lotti =) ska bli riktigt trevligt faktiskt så jag hoppas på skapligt väder iaf, har ju varit i Sundsvall 3 år i rad kom jag på och det har regnat varje gång!! Det är skönt för tävlingen börjar inte förren kl.14 på fredag så behöver inte åka så tidigt, då ska jag rida LB:3+LA:4 tyvärr så blev det ju som jag misstänkte att dom klasserna går på olika banor =( på lördag rider jag en LA:3 och på söndag LA:4 igen. dom klasserna går på samma bana iaf så det blir 3 klasser på en bana och 1 på den andra. Kan ju vara lite roligt att rida samma klass 2 gånger så kan man jämföra lite. Har för mej att det va samma domare i LB:3 på fredagen som LA:4 på söndagen men annars va det olika så det va ju bra. Är inte så kul att rida för samma domare hela tiden.
Hon är ju rätt tjusig när hon vill=) Jag har lite planer för henne men dom håller jag för mej själv ett tag till, är inte alls så säkert att det går som jag vill. Igår gjorde jag dessutom ett impulsköp men de får ni se sen om det passar ;)
 
Imorgon åker Latina iväg på ett nytt försök för att få bli mamma, hoppas hoppas verkligen att hon kan ta och komma till nu vi vill ju ha en liten fölis på gården nästa år ;)
Ufon

Kommentarer
Postat av: P

Har du köpt rosa lindor att ha på prisutdelningen!? ;)

Svar: Haha kanske de ;)
Agge

2013-06-09 @ 18:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0