Tävling på söndag

Det blir tävling på söndag då dom har tagit med reserverna i min klass nu:) vi är ju alltså anmälda till en LA:1. Jag hade ju hellre fått rida en klass före A:1an men nu när klasserna ligger som dom gör så känns det väldigt skönt att få bli klar tidigt.
I morse tog jag transporten till ridhuset för att jag skulle hinna rida i ridhuset före jobbet. När jag åkte vägen ner mellan alla hagar så bara kände jag hur skönt det är att man inte står där längre och måste ta in alla galna hästar, höpåsar flyger runt överallt och hagarna ser ut som dom gör.
Till ridningen iaf så va Lotti spänd från början men när vi skrittat några varv började hon spänna av, jag red fram och gjorde lite olika saker sen efter en skrittpaus så red vi igenom programmet en gång och jag va tvungen att skratta åt Lotti när vi va klara för så fort man vänder upp eller svänger så bara drar hon iväg och satsar allt och tror hon vet exakt vad vi ska göra, dom lär sej snabbt:) tyckte inte att det va nån idé att rida programet nå mer så red bara om några delar och innan jag avslutade så gjorde jag några enkla byten och jäklar vad bra dom kändes:) Imorgon laddar vi för hoppträning istället!

Jag ska även till sjukhuset imorgon vid 15 och kolla fingret igen, känns inte som några framsteg sedan förra besöket, snarare tvärtom så kan jag inte böja speciellt mycket nu men kanske att jag får det aningens rakare.

På jobbet är det riktiga skitdagar nu med kataloger på kataloger och mycket post+ det här härliga vädret som ställer till de. Kan ju säga att den som råkar bli utan post nån dag och skyller på brevbäraren kanske vill komma på lite praktik och se hur vi har det ;-)
Ser ju verkligen fram emot att få åka till värmen nu, tänk att det faktiskt bara är 1 månad kvar nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0