tävling/träning

Jahopp en rapport om tävlingen kanske. I 1m gick det bra men dom råkade riva ett hinder i grunden tyvärr. I andra klassen som va 1.10m gick det väl inte helt lysande=) Dom tog sej runt banan men blev uteslutna pga över 20 hinderfel. Lotti blev lite spänd för att vattenmattan var med och Maria försökte få fram henne vilket resulterade i att hon blev lång och inte hoppade ordentligt, Men det är ju inte lätt att tävla en häst när man bara ridit den några gånger =) Här är iaf filmen från 1m:
 
Idag har jag äntligen fått hoppträna själv =) Hade väl tänkt mej en liten lugn komigång träning och hoppats på att det kanske va lite gymnastik/styrketräning eller liknande på schemat men de va helt tvärtom med ren banhoppning på en lång bana med många distanser. Och inte nog med de så fick jag hoppa den som ca 1,10m bana men vi överlevde! Vi red fram lite på cavalettibommar i trav och galopp och sen hoppade vi en liten slinga på 8 låga hinder och det gick bra tog vattnet direkt också. Sen innan vi skulle hoppa banan hoppade vi fram på en oxer med galoppbom och det gick också bra sen va det bana. 12 hinder 14 språng=) Snabbgenomgång:
Hinder 1 Lila döskallehindret hoppades i vänster galopp mot cafeterian sen  rätt snäv vänstersväng på vattenmattan ( hon stannade första gången men det blev alldeles för vinglig väg), 6 galoppsprång i högersväng på kombinationen sen snabb högersväng på trippeln (hade inte ordning efter kombinationen så det blev en volt) efter trippeln 8 språng på båge till en oxer sen snett igenom på en oxer, efter de sväng tillbaka och hoppa räcke+oxer med 4 språng emellan sen högersväng på döskallarna från andra hållet och 5 språng till oxer ( samma som snett igenomoxern) sen kombinationen från andra hållet och 7 språng till döskallehindret igen. Förutom stoppet på vattnet och volten så måste jag säga att det gick väldigt bra, kom rätt på alla hinder och fick rätt antal galoppsprång på alla distanser. MEN...... Snack om att jag behöver träna sitsen över hindren, känns ju som jag flyger som en vante och att skänklarna far omkring överallt. Tyngden i stigbygeln var det annars kommer vi ju aldrig kunna hoppa höggt... Jag måste väl lära mej att följa med i hennes språngkurva. Men i stort så är jag mest nöjd med träningen=)
 
Nu är det bäst att sova, måste åka mot stallet vid 6 igen ( om 5,5h) för 8 ska jag på läkarbesök, får se vad hon säger om fingret. Jag har ju kommit fram till att det inte kommer att bli rakt igen men jag hoppas jag kan böja det bättre snart. Sen direkt till jobbet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0