Träningar

I onsdags va det hoppträning som vanligt och jag va väldigt sugen på att rida själv men eftersom det är hemmatävling i helgen och Maria har tränat henne nu så kan hon lika gärna få starta henne och därför fick hon träna också:) Det va en ganska strulig träning med folk som kom 30 min försent och Leif hoppade upp på en häst men Lotti skötte sej bra, Maria tyckte att hon va lite spändare än förra veckan men hon hoppade fint. 
 
Jag blev iaf av med gipset i tisdags så nu är det bara att träna upp rörligheten i fingret igen med några övningar från handterapeuten. Jag ska träffa henne igen på torsdag så hoppas på lite framsteg tills dess:)
 
Igår va jag och tränade dressyr för Ia och jag är nöjd med lektionen, hon va väl kanske inte klockren i shwung och form hela tiden men däremot fick vi till skänkelvikningen för vänster skänkel på diagonalen väldigt bra som brukar vara svårt. Först gjorde vi hela diagonalen sen fick vi göra som det är i nya LA:3 nu, man rider snett igenom i skänkelvikning undan tex. höger skänkel fram till medellinjen sen rakt fram mot domaren och en 10m volt till höger sen rakt mot C igen. Svårare än man tror och väldigt avslöjande om man har hästen på plats och framme mellan hjälperna. Åt vänster behövde vi bara göra en gång för det blev så bra:) åt höger va det svårast att få till volten men det blev också bra efter några gånger. I galoppen fick vi göra 3 serpentiner och hon va duktig med förvända åt båda hållen sen gjorde vi enkla byten över medellinjen, dom brukar kännas lite bättre men helt ok. Med tanke på att det inte blivit så ordentligt med ridningen för mej på ett tag nu så är jag väldigt nöjd:) Jag har anmält till LA:1 på fältis den 24/3. Den går som första klass vilket kan bli lite dumt då jag gärna ridit en klass innan men Ia tyckte att LA:1 inte borde vara några problem men allt beror ju på hur spänd damen tänker vara så det får helt enkelt bli en chansning. 
 
Imorgon är det ju då hopptävling på GRS och Lotti och Maria är anmälda till 1m och 1.10m men vi ser hur det går i första klassen om det blir 2 klasser eller ej:) men det kommer säkert gå jättebra, Maria är ju så duktig. 
 
Idag nu på kvällen va jag, Olivia, Mamma och Pappa till Tennstopet och åt där Henke praktiserar, smaskigt:)
 
Mitt fina finger
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0