Bad update

Här skrivs det dåligt ser jag =)
Det har hänt ganska mycket sedan sist känns det som men framför allt så glömde jag ju berätta om att vi va på cirkus förra lördagen, jag, Olivia, Linda och Maja va på brazil Jack.
Olivia började såklart med finantré
 
Cirkusen va väl sådär för oss vuxna men Olivia tyckte det va roligt iaf =) Va lite orolig att hon skulle tröttna men de gick bra. Hon fick ju en rolig ljussnurra att roa sej med också. Det va lite hästar och faktiskt dresserade katter=) Lite mer djur hade inte skadat..
 
På hoppträningen i Onsdags va Lotti ganska matt och jag fick aldrig någon bra känsla. Hon hoppade ju allt men jag höll på och vände ifrån några gånger och vattnet stannade hon på en gång och även en gång in i en trekombination. Men det blir väl som en ond cirkel när inte jag ser några bra distanser och Lotti aldrig riktigt suger tag i hindrena så blir vi båda lite osäkra, men vi kommer igen =)
På torsdagen körde vi lite genrep inför dressyrtävlingen på lördagen och hon kändes som vanligt med tanke på att hon kändes loj på hoppningen så det va skönt. Red lite programdelar och det kändes bra.
 
Tävlingen igår va i Bollnäs och vi red LB:3 och LA:3. Dagen började inte alls speciellt bra. Lotti skulle inte gå in i ridhuset va väl nån kant eller solstrimma på backen. Efter ett tags kamp som resulterat i att sadeln typ låg på stjärten efter all gånger vi backat ner för en backe så fick jag hoppa av men inte heller de hjälpte. När mamma till slut kom och gick bakom kunde hon gå in. Inge mer med de så skulle jag hoppa upp och rida fram. Nä men då va det väggar i ridhuset också..... dom råkade vara mörka nertill så det gick inte att gå bredvid dom. Kan säga att då va hon väääldigt billig, hade kunnat hoppa av och ge henne till vem som helst! Fick gå ut på framridningen ute. Där hänger de färglada plastvimplar på staketet i ena hörnet "på en dressyrframridning" MEN de va de minst farliga på hela tävlingen tror jag. Längs ena långsidan låg det stockar i marken som kant. Väldigt farligt, I ett hörn en nån typ av lyktstolpe eller nått som skuggade väldigt farligt.... Försökte hålla mej lugn trots att det kokade. Lotti kunde aldrig galoppera, bara i nån 4-taktsgalopp. Försökte med tempoväxlingar och nya fattningar men icke. Jaja slutet av framridningen började väl ändå kännas lite bättre. Det som skulle vara en rätt lugn framridning för att orka en klass till.
Väl inne på banan så skötte hon sej riktigt bra och de va ju tur för henne i det ögonblicket. Fick såklart inga direkt ökningar och inte nån mjuk galopp men lyckades ändå få ihop 66,9% och slutade på en 2:a plats. Vann ett vitt schabrak.
 
Redo för framridning till LA:3 men lindor på.
 
Framridningen till andra klassen kändes mycket bättre och nu kunde vi även galoppera normalt. Tyvärr så va ju denna klass på en annan bana då dom körde dubbla banor så då blev det nya saker att titta på såklart. I ena hörnet stod ett dressyrstaket utanför banan som va väldigt farligt och det va precis i de hörnet som jag skulle rida i innan uppridningen så jag ville rida in i vänster galopp eftersom det är svårare att hålla höger. Så första gången blev det tvärstopp innan hörnet och andra blev svängen så tvär så vi kom nästan förbi linjen. Sen va hon spänd lite här och där och i sista galoppen skulle vi rida förbi ett par reklamskyltar som vi bara hade passerat från andra hållet innan så då blev det kattskit av resten av programmet med fel galopp i en fattning mm. Fick ihop 60% iaf. Så fort något går bra så plockar hon ju poäng som tex 7:or och 8:or på skänkelvikningarna, även förvända galoppen kändes rätt lätt om hon inte blivit rädd i sista så det avslutades med 3:or och en 4:a sen 7:or på uppridningen. Det finns ju verkligen där om hon bara slappnar av. Nästa tävling blir 3 dagar i Sundsvall så då hoppas jag på en mer avslappnad häst.
 
Idag va jag och Olivia i stallet på fm och en jobbarkompis kom med sin dotter så vi gosade med getterna och hade ponnyridning på Emma =) Kvällen avslutades med morsdag middag på Husseliharen.

Kommentarer
Postat av: P

I Sundsvall så kan du rida fram överallt kvällen innan, fram och tillbaka i alla varv och gångarter ;) Tänk på 8 du får och glöm trasslet!

2013-05-27 @ 20:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0