Mycket

Nu har jag skjutit på ett inlägg väldigt många dagar så det finns mycket att berätta nu :)
Jag kom precis hem efter en tur med Lotti ute i mörkret, det är tur jag har en bra pannlampa iaf. 

I lördags va det den sista dressyrtävlingen för i år och de gick ju så här bra!
Skämshuvan på för Lotti
Hon va livrädd för domarborden på kortsidan (det stod tre stycken framme) så det blev inte många moment fullföljda. Det positiva va iaf att hon kändes bra på framridningen och galoppen kändes bättre än på länge så det är bara att glömma och komma igen :)

Stackars Plopp hittade jag liggandes i hagen igårmorse så det va dags för ett kolikfall och han hade verkligen ont :( han ville kasta sej ner och fick som kramper i magen. Jag gick såklart med han och då bajsade han efter ett tag så jag trodde det släppte men det gjorde det inte. Han bajsade två gånger till men hade fortfarande ont så sen när mamma kom ut så ringde hon veterinären. Det hade börjat släppa lite när hon kom fast han la sej i boxen precis då så helt hade de ju inte släppt. 
Han fick kramplösande och hon tyckte även att han behövde dropp så det va bara att sitta där med Plopp som blev piggare och piggare och ville inte alls stå still längre. 

Nu är han iaf pigg igen och jag tog ur kanylen idag som fick sitta kvar i halsen. 

I söndags åkte jag och mamma till Högbo bruk och utnyttjade mammas 50-års present med en dag på spa. Härligt va de, vi började med en god frukost på hotellet

Sen gick vi ner på spaavdelningen och fick lite massage och bara tog det lugnt. Massagen va väldigt skön och "välbehövlig" som hon som masserade sa ;) det va inte skönt överallt om man säger så!! Men en mysig dag som sedan fortsatte med att vi åt farsdagmiddag på resturang Testebo, jättegott!

Nu måste jag titta klart på bonde söker fru:) förhoppningsvis dröjjer det inte lika länge till nästa inlägg. 



Kommentarer
Postat av: P

Usch, stackars lilla Ploppgubben! <3

2013-11-14 @ 17:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0