Duktig häst

Jag har blivit dålig på att uppdatera här men nu blir det bara en liten snabbgenomgång av hopptävlingen på GRS idag (filmer kommer senare)
 
Det är alltså reg/nationella hopptävlingar på grs fre-sön denna helg och jag och Lotti startade 1m och 1,10m idag. Lotti har varit jättelugn och avspänd hela dagen, lite saker va läskiga på framhoppningen men inne på banan har hon skött sej toppen. Första klassen kändes jättebra och vi kom runt med 4 fel för en rivning på hinder nummer 2 där jag ändrade min plan när jag närmade mej hindret och insåg att vi inte skulle få plats med de sista galoppsprånget så jag fick rida på lite istället och hon blev lite lång å flack och petade ner en bom med bakbenen. Annars kändes resten bra, kom lite nära in i kombinationen bara. Det va även vattenmatta med på hinder nr. 5 men det gick bra idag och hon hoppade den så snällt =)
I andra klassen gjorde jag lite för många missar så vi slutade på 17 fel (1 tidsfel) egentligen är jag g nöjd med rundan i stort men vi kom lite nära på tvåan och rev den sen gick 3-5 jättebra men mot sexan som va en kombination så red jag på för mycket och försökte hoppa av ett språng före Lotti så hon trampade om och fick med sej bommen så vi tappade balansen och kunde inte fortsätta på B hindret men kom om och de gick bra sen kom vi lite nära på sjuan fast där hade hon kunnat lyfta lite mer på benen. Jag vet inte om hon tittar på husen under hindret och inte registrerar hur högt bommarna ligger för hon river med sej bommen grovt och håller på att trassla in sej i den. Men sen fick vi avsluta med ett fint språng på sista hindret =)
Jag tycker ändå att det kändes bra och 1.10 känns faktiskt inte så högt när man rider, det är bara jag som får lite bråttom och inte tror att hon ska räcka fram på dom galoppsprång de ska vara så jag rider på för mycket och genar på dom böjda linjerna. Men vi blir väl mer rutinerade för varje gång.
 
Stackars Lotti får kämpa vidare imorgon för då åker vi på dressyrtävling i Söderhamn =) Kandardebut!!
 
 

Kommentarer
Postat av: P

Värsta hårdkörningen! Duktiga ni :)

2013-10-06 @ 12:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0