Härliga höst

Riktigt härligt ridväder idag så jag och Lotti tog en tur i skogen. Men Lotti fick jobba på ordentligt då jag hade satt på gramanen för att få henne att jobbi i lite mer avslappnad form och få upp ryggen, hon är ju gärna rätt spänd när man rider ut. Vi skrittade en bra bit först och sen lite trav såklart innan hon fick jobba på i galoppen, hade gramanen ganska kort från början och Lotti har verkligen jobbigt med höger galoppen när hon måste samla ihop sej ordentligt och speciellt med fattningen. Vänster är inga problem och där spårar hon även bra. Men jag red iaf fram och tillbaka flera gånger på en bra galoppsträcka så först hade jag henne kort och red lite tempoväxlingar och sen fick hon lite längre tyglar och fick gå i lägre form och större språng, hon tar inte alls ut sprången lika bra i höger galopp och hamnar på dubbla spår. Sen fick hon gå kort några sträckor igen och redan då hade hon lättare för högerfattningen även om hon stannade och backade lite först för det är verkligen jobbigt för henne att få in de där vänsterbakbenet. Avslutningsvis fick hon sträcka på sej igen och spårade faktiskt bättre då också så det är nog välbehövligt jobb för damen =)
Efter ett svettigt pass är det såå skönt att komma ut och få rulla ordentligt i hagen=)
 
 
 
Hoppträningen i onsdags gick bara bra och Leif tycker att hon har blivit starkare och får till fina språng. Och som han sa så hoppar hon med hela kroppen samtidigt nu och inte som i två delar där det blir ett långsamt språng och framdelen nästan hinner landa innan bakdelen kommer =) Lät ju lite konstigt det där men det märks ju verkligen för språngena är mycket lättare att sitta kvar i nu och man får inte den där skjutsen i rumpan så ofta. I våras trodde jag aldrig att jag skulle kunna rida högre än 1m för jag kunde ju knappt sitta kvar men nu har vi ju startat två 1.10m som har känts g. lätt även om inte resultatet blev så bra sist =)
 
Igår va jag, Olivia och Sara W hem till Linda på lite tacomys och hade trevligt sen sov jag och Olivia hos Sara så det är fullt upp ;) Imorgon blir det stallet på morgonen men sen är nog resten av dagen ganske lugn iaf.
Nu ska jag göra iordning mej och Olivia för att åka på lite middag och fira pappa+Henke som fyllt/fyller år, Micke har redan dragit iväg med Henke på nått.
 

Kommentarer
Postat av: P

Vad härligt ändå att kunna göra galopparbetet ute i finvädret, då blir dom ju iaf lite mer motiverade fast det tar emot :)

2013-10-13 @ 09:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0