Tävling

Idag är det dags för tävling MEN jag startar 18.29!!! Så ja det är ju ett tag kvar om man säger så :) LA:1 ska vi rida på STORK. Känns lite konstigt att tävlingarna började för en timme sedan och själv ska man åka ut till stallet runt 14-14.30. Lång dag för arrangörerna iaf. 
Jag red Lotti lite på banan igår på morgonen innan jobbet och hon kändes väldigt fin, lite trött bara men de är ju inte så konstigt med den långa pälsen hon har (blir nog klippning imorgon). Jag tog henne några varv på linan först bara för att kolla av och sen red jag, checkade av alla saker som ingår i programmet (ryggning, förvänd, skänkelvikning, volt och ökning) ville inte göra nå andra saker så hon blir förvirrad idag. Galoppen kändes bra igår också spec. vänster och i höger gjorde jag mycket tempoväxlingar så den blev också rätt bra till sist :) Kändes skönt att kunna vara nöjd efter ett 30min pass. 
Fast jag trodde jag skulle få det jobbigt när jag hämtade in henne från hagen, jag släppte ut och gjorde klart stallet först. När jag gick ut för att hämta henne ser jag en tokig häst springandes i skogen med tokryck a la Lotti ;) när hon såg mej tvärvände hon och stack iväg. Tog en näve hö och när jag kommit ner en bit kom hon galoppandes till mej och tog höet sen tänkte hon sticka igen men synd för henne att hon redan satt fast :-) 

Ska väl gå och kolla om Olivia är vaken nu som passande nog tagit sovmorgon:)
Häromdagen när jag hämtade henne på dagis så plockade hon två löv och sa stolt att de va ett litet löv och ett stort löv. Jag är beredd att hålla med!




Hoppas på en positiv tävlingsrapport sen då ;-)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Lycka till!

2013-10-26 @ 12:21:29
URL: http://sofiebergling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0