Bättre

 
 Skitungen :) hon la sej för drygt en timme sedan och är så glad för att hon fått en "tooor tudde" :)
 
Andra dagen (i söndags) för Hanchen gick lite bättre, hon va lite mer framme för skänkeln och blev väldigt fin i formen. Hon hackar till g mycket i vänster varvet men är jättefin därimellan så det är svårt att säga vad det beror på, förhoppningsvis kommer Jossan och tittar på henne snart så får vi se om hon känner nått konstigt. 
I måndags fick Lotti vilodag och i tisdags blev det en uteritt där hon kändes väldigt fin i formen, spec traven. Innan jag red fick Lotti och Latina mysa lite tillsammans (Latina går på bantning så Lotti går själv) och det tyckte dom om förutom att Lotti tyckte de fanns alldeles för lite och äta:)
Hon va så rolig när jag skulle hämta henne, så fort hon såg mej gick hon till Latina och kliades lite jag tror hon sa typ "det va trevligt att vara med dej men nu måste jag ha mer mat så tyvärr lämnar jag dej igen" och sen kom hon och mötte mej:)
Igår va det hoppträning igen och Lotti va en helt annan häst från början, avspänd och mjuk. Det va banhoppning på en svår bana och vi hoppade den rätt högt, första hindret va paralelloxer med däck i, andra va vattenmatta, tredje va vattenspegel (vattenfylld gummimatta) och sen fortsatte de med en svår distans och oxer-oxer kombination (det får som lägst användas i 1,30) vattenspegeln va 3 ggr och vattenmattan 2 ggr i banan. Ja ni kanske förstår att den inte va helt lätt :) det gick väl inte jättebra hela tiden men vi tog oss runt banan tillslut iaf. När vi hoppade fram kom vi alldeles för nära på ett hinder som Lotti hoppade ändå och vi rev hela hindret och jag smällde knäet i ett hinderstöd, inte så skönt kan jag meddela. Gick väl bra ändå men är väldigt öm på knäet nu. Leif va iaf rätt nöjd med oss efteråt så det va väl godkänt. Nu laddar vi för hopptävling på lördag!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Charmtrollet <3

2013-09-06 @ 06:31:21
Postat av: P

Knän verkar vara hoppryttarnas dilemma, alltid ivägen!

2013-09-06 @ 17:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0