V. 15

Ytterligare en vecka har snart gått och nästa helg är det dags för tävlingarna :) börjar ju på torsdag och då rider jag första klassen så sen får man vara funktionär istället. Iaf lör och sön ska jag hjälpa till. Sista träningen innan tävlingen va i onsdags och den gick bra, Lotti va duktig på mattan stannade en gång från ena hållet men annars hoppade hon avspänt. Vi hoppade en g lång bana med både 2 och 3 kombination. 
På torsdagen va Olivia med ut till stallet även fast hon absolut inte skulle med först så ville hon inte åka hem sen. Hon är verkligen körivägg ibland nu för tiden. Samorka ville gärna pussas lite med Olivia och hästarna förstår att dom måste vara lite försiktiga och blir inte speciellt rädd när Olivia gör lite häftiga rörelser :)



Lotti är alltid så snäll med Olivia. 



Idag trimmade jag Lotti på ridbanan med vanliga tränset och trots att det va mycket som hände runtom med traktorer och motorsågar så skötte hon sej väldigt bra och det blev ett bra pass. Jag har lånat en pad att ha under sadeln av Petra både idag och på Hanchenträningen sist, och "tyvärr" så värkar Lotti trivas väldigt bra med den. Den är ju inte gratis om man säger så!! 
Ikväll har vi haft grillpremiär i Strömsbro och den inglasade altanen satt inte fel i stormen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0