Dåligt dåligt

Ja men nu kommer ett inlägg tillslut iaf. Får bli lite snabbresumé. Tävlade ju förra helgen och de gick väl g. bra på lördagen, hon va rätt spänd i första klassen (LA:3) men skötte sej skapligt iaf och vi fick 61% sen va det MsvC:1 och det va samma domare som sista tävlingen förra året då vi fick 50% men nu lyckades vi faktiskt med ett till kval även om det va precis över 62% så är vi nu kvalade till att rida msv B:) men de lär ju dröjja ett tag ;) det tråkiga är att hon blir så spänd, även om hon sköter sej så blir hon markbunden och bakbenen släpar efter. Känslan finns att poängen skulle kunna vara betydligt högre om hon slappnade av mer men jag är nöjd med att jag fick 6:or på alla öppnor och slutor :) 
Här finns film från första klassen: 
http://youtu.be/Ro3itG-szHs

På söndagen åkte jag själv och skulle debutera msvC:2, kvart i sju lastade jag och åkte så det va fortfarande mörkt när jag kom fram och regnet öste ner. Hade Lotti sadlad redan så va bara att lasta ur och gå till ridhuset, allt gick iaf bra och jag va laddad eftersom hon varit inne på banan redan och hon va duktig när jag red in men sen började hon spänna sej i varje hörn och vid dörrarna som dom har på långsidan. Varje sak jag skulle göra började bra men kunde aldrig slutföras bra för då skyggade hon för hörnet eller så. Ganska frustrerande efter ett tag så poängen blev ju därefter. Men ett roligt program iaf så vi får väl prova igen :) 
Fin man efter två dagar med knoppar. 

På måndagen red Karin och tisdag blev det vilodag så då följde Olivia med ut och fick rida lite på Plopp. 



Onsdag va det hoppträning och den gick helt ok, ett stopp på vattnet blev det. Vi hoppade en blandbana med studs, travhoppning, galoppcavaletti på volt, trekombination och enkelhinder. Va en lång bana och Lotti va rätt spänd första delen men sen släppte det och gick jättebra. När den va slut frustade hon säkert 5 gånger så det släppte verkligen ;) vi gjorde om första delen sen så då blev det bra också. 
Måste bara säga att jag är väldigt nöjd med sadeln och jag får mycket bättre balans i den så det känns bra. 
Torsdag blev det en kort uteritt före jobbet och fredag fick hon vila. Klippte Plopp då också och det va ju faktiskt på alla hjärtansdag. 
Rätt nöjd med tanke på att maskinen inte är jättebra :) Gullig iaf. 
 Igår åkte jag, Micke och Olivia till Fjärran för lite bad och kl. 16 byggde vi dressyrbanan på GRS. Efter skulle jag rida men blev tömkörning på gårdsplanen och det gick bra. Idag har det varit ponnydressyr och jag va tävlingsledare på fm sen hämtade jag Olivia och åkte tillbaka igen. Olivia tyckte det va väldigt roligt att springa nere på banan när vi plockade undan och brydde sej inte om vart jag var :)
Nu blir det kväller. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0