Avslöjjandet!!!!

Ni som inte är hästmänniskor kommer bli så besvikna :P haha det här är det ända som jag har hållit på med och inte kunnat säga vad de var. 
En ny hoppsadel!! Lotti har äntligen fått en sadel som passar (förhoppningsvis) jag hade den iaf på hoppträningen idag och det kändes bra fast jag hade ingen hoppgjord som passade och när jag fick ta vanliga gjorden så hade jag inget att fästa förbygeln/martingalen i så fick rida utan den. Kände att den hade behövts på framridningen när vi galopperade över bommar och hon blev stark men när vi hoppade så gick de bra utan. 
Sadeln är iaf en Lippo Fazzino med utbytbart koppjärn, jag lånade en likadan sadel från en och provred ca. 15 min i skogen. Då kändes Lotti väldigt avspänd och nöjd, sen bokade jag utprovning och då provade vi några olika men det blev en Lippo. 
Hoppträningen gick som sagt rätt bra, hon va lite spänd och stark på framridningen och hon tyckte att de va lite taskigt att börja hoppa på en åtta diagonalt över först en läskig blå planka och sen läskig planka med vattenmattan under så det blev ett stopp på den idag men resten gick bra:) vi hoppade en blandbana med bommar, serie och två kombinationer en med räcken och en med oxrar. Ev. så fick Karin med oss på film men det återstår att se. 


I tisdags va Elin snäll och red Lotti för Karin va sjuk och de hade gått jättebra :)
Får se om jag orkar ta ett trimpass ikväll, är ju skönt att slippa imorgon när det är fredag!

Kommentarer
Postat av: P

Du är ju värre än mig! Hur många hoppsadlar har du nu? ;)

Svar: Bara 3 ju ;) men en är på försäljning på mustang iaf.
Agge

2014-01-30 @ 18:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0