Det är ju faktiskt härligt

med snön, det blir mycket ljusare, hästarna är rena, underlaget blir bra och det går faktiskt att åka rutschkana ändå ;)

Men det va ju rätt kyligt idag så det va bara att pylsa på sej när jag åkte till stallet för att släppa ut hästarna men jag höll mej varm hela tiden och tom. när jag red. Jag hade tänkt att jag skulle trimma lite i ridhuset i helgen men det visade sej att de va hoppträning där hela helgen så jag satte på kandaret och red ut idag :)

Det gick faktiskt bra och Lotti fick jobba på, gjorde lite byten i galoppen men de va mest luftsprång i början. Eftersom jag hade kandar så drog hon inte ner huvudet och det va bara roligt men sen gjorde hon en del bra byten också. 
På em idag åkte jag och tittade lite på Helena Persson träning på GRS och sen blev det lite lyx med Maxmat. 

Igår skulle jag ha ridit men det blev lite andra roligheter istället så det blev bara lite snabblongering på gårdsplanen. Efter lite lek i snön blev det först en tur till köpis för att byta en sak på hööks och jag, Micke å Olivia åt lunch på Ikea. Lite andra ärenden blev det också. Sen följde jag och Olivia med Sara till hennes pappa som fyllt år och där blev det massa smaskigt sen åkte vi direkt och fixade stallet å tog in hästarna. 

Plopp tycker det är så härligt att rulla i snön så det blir minst 2-3 rullningar innan morgonmaten :)

Förhoppningsvis så slipper Plopp få kolik nu när det kommit snö iaf, han har haft flera svängar sedan den gången han fick dropp :(

Nä dags å ladda för ny jobbvecka nu då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0