Helg

Lördagmorgon började med utsläpp av hästarna och sen ett trimpass i ridhuset med Lotti som kändes mestadels bra. Det är svårt att hålla henne fokuserad hela tiden när hon går och letar märken i sanden som man kan bli rädd för men hon va ganska lätt att jobba från början så skrittade fram rätt länge och sen lite travjobb med bogen in och skänkelvikningar. Sen blev det mycket galopp som även den kändes rätt bra från början och inte så stappligt som det kan va ibland innan hon kommit igång. Blev mycket enkla byten som jag tycker vi fått kläm på igen och hon håller galoppen bra in i avsaktningen men sen den nya fattningen till höger är väldigt svår då jag dels har svårt att känna när jag ska ge hjälpen och hon även verkar ha svårt att kordinera fötterna helt rätt i den fattningen så det blir antingen fel galopp eller så tar hon extrasteg för att liksom få börja med de ben hon vill och inte de hon ska men de är bara att jobba på och stärka. Avslutade med lite skolor i traven. 

Efter stallet va de hem och Yvonne kom till oss och köpte lunch som vi åt och sen åkte jag och Olivia till köpis en snabbis för att köpa en kant till en säng i strömsbro som visade sej vara värdelös och jag hittade även lite kläder bl. a. en klänning som jag hade på kvällen som jag gillade mycket :)
Svart med vita prickar, men fick ingen bild på den. 
Men apropå kvällen så va Henke så snäll och sov med Olivia i Strömsbro så jag och Micke kunde gå ut och äta på Olearys med Linda som fyller år (på tisdag) och massa andra folk. Det blev en lång och dyr kväll där med diverse olika drickor. 


Denna drink va verkligen god, som milkshake :)
Sen skulle vi ut på Harrys men kön tog så lång tid där och klockan va redan mycket så jag och Micke tog bussen hem istället. 
Fick iaf sova till 10 imorse så de va skönt sen kom Henke med Olivia efter 11 och kl. 15 åkte jag på dressyrmöte som faktiskt inte blev så långdraget som det kan bli, och mina negerbollar va uppskattade :) köpte med Max hem sen och resten av kvällen blev det inte många knop. 

Imorgon bitti utsläpp av hästar innan jopp 10-19 medans Micke och Olivia får va hemma hela dagen då dagis är stängt :-/

Kommentarer
Postat av: P

Mycket goda chokladbollar :) Jag tog tre...!!!

2014-01-29 @ 21:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0