Massor händer

Skulle ha skrivit något för länge sedan men tiden bara springer iväg förra veckan blev lite strulig då jag på onsdagen hade planerat en överraskningsmiddag för Micke för att han fyllt år :) Olivia skulle åka och sova i Norrsundet men vid 8.30 ringde det från dagis och dom trodde Olivia var magsjuk.... Så det va dom planerna tänkte jag men när jag hämtat Olivia så va det ingen fara med henne och hon kunde åka till Norrsundet sen iaf. 
Middagen blev plankstek med egen potatismos :)  mumsigt!!!

Jobbade på torsdagen men mot em så ringde Yvonne och sa att Olivia fått feber och bara ville hem så det va bara att vaba på fredagen igen och hon va uppe 39,9 grader då. Det är rekord för henne. Sen åkte jag på ridläger lör-sön men Olivia blev piggare under helgen men fick vara hemma idag då hon inte va helt 100 igår men idag va febern nere på hennes normala 35,9!!!! Micke köpte en örontermometer och snacka om smidigt :) 
Sjuklingen

Lägret va iaf jättetrevligt trots tråkigt väder, red ett pass på lördagen som började mindre bra då Lotti tyckte att de va väldigt läskigt på gården och utebanan och en renfäll jag skulle flytta på blev droppen så jag kom varken upp eller ut från banan och ingen mobil hade jag och ingen människa i sikte men tillslut kom en och vi kunde gå in i ridhuset istället. Där va hon spänd vid porten men kändes bra i övrigt.
På kvällen fick vi god grillmiddag och hade trevligt. På söndagen red vi 2 pass och det första passet kändes jättebra med härlig trav och bättre galopp. Till andra passet va hon såklart trött och vi skulle rida program så kom inte riktigt till samma ridning då. Men vi provade rida msv b:2 och det kändes helt ok och hon har börjat gjort renare byten 😊👍 
En väldigt trevlig helg!!!

Idag va jag ju hemma med Olivia men hon va pigg idag så hon fick vara med mamma när jag å pappa åkte och tittade på bilar. Idag så blev det faktiskt affär också, En Honda med massa "onödig" men rolig utrustning :)

Så kanske har man sett den gamle trotjänaren för sista gången idag 😢

Imorgon är det dags för jobb igen. 


Kommentarer
Postat av: P

En riktigt bra hästhelg! Kul med ny bil!!

2014-07-02 @ 17:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0