Tävlingen

Som vanligt känns Lotti fin på framridningen, lite fjantig för saker men ändå avspänd. Inne på banan blev hon spändare och spändare och tillslut tappade jag tålamodet och tänkte att jag struntar i poängen och sa till henne ordentligt. Hon bara biter tag i bettet och så stressar hon igenom hela programmet istället för att ta det lite lungt och inte göra saker innan jag ber om det. Hon typ skenar ju i trav in på meddelinjen men jag tog tag i henne och när hon lyssnade på mej så hann jag lätta några steg innan halten. Trots den spända känslan så fick vi bra poäng på travdelen och fick den sista placeringen. Kul men tänk om allt fick kännas bra vilka poäng vi skulle kunna få. Men de är väl bara att komma igen!!
Lyckades iaf göra rullknoppar :)
Blev en impulsgrejj när jag hade börjat knoppa så nästa gång ska jag nog göra lite annorlunda från början och så ska jag införskaffa svarta silikonsnoddar. Så bra med snoddar som inte går av. 

Idag va det Evaträning igen och jag fick rida på framåt och hålla i handen för att verkligen få henne i ramen, vara ärligt på tygeln och framme för skänkeln för att hon inte ska kunna titta på så mkt. Svårt och jobbigt men hon blev fin på slutet iaf :)


Kommentarer
Postat av: P

Måste lära mig fläta så jag med! Snygga!

2014-04-03 @ 22:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0