Dags igen

Ja dags att börja skriva igen. Tyckte det kändes lite tråkigt efter tävlingen förra helgen då jag va i Torsåker och Lotti skötte sej bra i msv c men det återigen inte syns i protokollet. 60% lika som helgen innan i Storvik då jag också var nöjd. Jag red en LA:3 i Torsåker också men där va hon alldeles för stark och ville dra iväg så vi tappade ofta formen mm så att inte dom poängen blev bättre va inte konstigt :) jag åkte helt själv dit men Lotti skötte sej bra och fick stå och titta på dom som red fram :)
Fast det är rätt tråkigt att åka själv på tävling men Micke och Olivia kom en liten sväng iaf :)

Igår va det dags igen för dressyrtävling men nu på Fältis. Har ångrat under veckan att jag inte valde hoppning den här helgen istället men nu va de ju redan betalt så... Började med LA:4 där det först va massa farliga hästar runt framridningen som knappt syntes mer än när dom rörde sej och grenar som rörde sej när dom åt på träden så det blev inte mycket till avspändhet där. Inne i collectingring började hon skygga för ett ljust parti på väggen, jag tröck till henne ordentligt och hon skärpte sej direkt men inne på banan va det som sist vi var där och hon skygga för alla ljusare plankor så det blev inte mycket bra. Trots de många 7:or i travdelen men 5:or i den fyrtaktiga galoppen. 57%. Hade tätt mellan starterna så hon hann in ca. 15 min i transporten för tränsbyte sen dags för msv C:1. Red en liten sväng på en skogsslinga sen på framridningen ca. 6-7 min där hon skötte sej väldigt bra nu. Gjorde lite öppna, sluta och förvänd galopp. Mycket rundare i formen med kandaret och lättare å hålla henne. In på banan och travprogrammet kändes jättebra med bra flyt och nästan ingen spändhet. Galoppen fortfarande spänd men ingen större miss tittade en gång på väggen så va nöjd efter och fick 62,3% vilket kändes helt ok. Ledde faktiskt ett tag men visste ju många bra efter. Blev slagen av tre med bara tiondelar, surt...:) bl.a Sussie så de va ju kul iaf. Låg på sista placering med bara en kvar och det va ju den tippade vinnaren så tråkigt att komma precis utanför men med alldeles för många missar så fick vi en placering med oss hem :) Kul!!! 


Gårdagens knoppar efter 2 ridna klasser. Jag börjar få dom att hålla nu och gör dom dessutom med bara en snodd:) 
Nästa helg blir det samma klasser på hemmaplan. 

Annat som hänt under denna tid får ni i lite bilder. 
Olivia bakar
Den där dockan har det mysigt
Mormor som försöker sej på barnarbete ;) klia på ryggen. 

Olivia ville äntligen rida igen och sken som en sol. 

Jag klarade uppkörning för B96 i lördags också :) 
Och natten till söndag kom den här ursöta krabaten till världen också. Sara och Martins son. 




Kommentarer
Postat av: P

Har du nån vilohelg för den stackars pållen inplanerad!?

Svar: Japp, 2 helger på rad efter nästa tävling. Fast egentligen skulle jag vilja åka och hoppa en av dom ;)
Agge

2014-05-12 @ 21:38:19
Postat av: Sofie

Grattis till placeringen, snygg rosett! Och så kul att se bilder på din dotter, hon är så söt. :)

2014-05-13 @ 22:42:35
URL: http://merajag.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0