Myslördag

Började med att åka till stallet och släppa ut hästarna sen blev det en mysig ridtur på Lotti med lite bad. 
Mest för att hennes hovar behöver lite fukt :) 
Sen red vi en sväng och övade lite byten som jag tyckte kändes mycket bättre än de brukar så hoppas de är på rätt väg :) 
Sen hem å duscha innan vi for ut på tur, först till Sara å Martin så Olivia fick träffa lilla Vincent för första gången å OM hon tyckte de va mysigt!!! Hon ville inte åka igen iaf :) 
Sen åkte vi ut till Mickes jobbarkompis i Sandviken som fyllde år. Fast den största delen av den släkten är mina arbetskamrater så det va ju ok :) Olivia tyckte det va roligt där iaf. 
På vägen hem köpte vi med oss kinamat så nu har vi matlådor i typ 1 vecka.... När vi varit hemma en stund ringde Martin och sa att vi skulle komma och ha lite trevligt :) Va ju synd att vi redan ätit då det serverades gomat där men vi fick i oss lite smakbitar iaf :) Olivia va glad över att få åka till bebisen igen. 


En väldigt söt å snäll bebis är han den där Vincent 💗

Imorgon blir det nog en lugn dag utan direkt planer och sen är jag ledig mån-ons i veckan så det blir inte jobb förren fredag vilket känns väldigt skönt. 

Lotti hadetrampat av sej en sko i veckan när Sofia skulle rida i tisdags så det blev vila mån och tis. Jag lyckades få på den i onsdags men den satt inte jättebra. 
Trasig hov :(
Hoppträningeb gick iaf bra i värmen. Lotti verkade väldigt trött när jag gjorde iordning och började rida fram men kom igång efter ett tag och hoppade fint. Avslutade med en 3-kombination på 1.25-1.30m phu läskigt nästan ju :) Men Lotti hoppar så fint så. 
Nästa helg har jag anmält till hoppning i Falun så hoppas skon sitter på då. 

Olivia var med till stallet i torsdags och hon red både på Plopp och Emma och tränade på att leda Emma lite i hagen :)

Sen kom Micke och Henke ut så vi åt på Trödje pizzeria och även mamma å pappa kom dit :)
Fredagmorgon tömkörde jag Lotti på ridbanan vilket gick bra men hon är ju lite seg och det är svårt att få bakdelen att arbeta ordentligt. 
 
Avslutningsvis lite bilder från tävlingen förra helgen :)







Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ni får skaffa en till! ;)

2014-05-25 @ 20:39:52
URL: http://www.annarebeccahallqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0