Skitdag

Jag brukar inte klaga så mycket men idag är det inte mycket som varit positivt känns det som :(
För det första är det nått som är på g. feber, förkylning eller nått liknande. Jobbade kväll idag så började 10. Såg en lugn dag framför mej men fick veta att våra distrikt blivit omgjorda så det va bara att springa i 35st extra ingångar!!! 
Vädret var ju inte på topp. 
Resten av jobbdagen rullade väl på förutom att jag knappt orkade stå på slutet. 
Åkte direkt till stallet efter jobbet, hade dock glömt andra kläder men de fick gå ändå. Packade till tävlingen imorgon och mockade mm. Började ta in hästarna, först Samorka sen skulle jag hämta Lotti som under tiden hetsat upp sej för något och precis när jag ser henne gör hon en vurpa i blöta gräset och dimper ner på rumpan :( helt livrädd när jag tar in henne och backar halva vägen innan hon kan gå normalt igen. 

Får sms av Micke att han inte sett den ena Katten hemma och det visar sej att han lyckats smita ut sent igårkväll när jag tog in torkstället trots att jag jagade iväg han och höll koll men tydligen kom han ut ändå. Innekatten har alltså varit ute 1 dygn i detta väder.... 
Som tur var hörde jag han jamandes på altanen ca. 5 min efter jag ställt upp dörren. Micke hade haft öppet innan utan att han kommit så de va ju skönt att han dök upp iaf. Lite blöt men inte speciellt tagen och vill redan ut igen. Han längtar nog till flytten och ett liv som utekatt ;)

Jaja nu ser jag fram emot morgondagen och hoppas kroppen väljer att inte bli sjuk och att benen vill bära mej igen, att Lotti ser bra ut, får prova longera henne lite innan jag åker. Att vädret vill visa en bättre sida och att resan, tävlingen och allt annat går bra. Jag, Lotti och Olivia åker själva till Falun imorgon och Anne-Li kommer dit och hjälper mej :)

En positiv sak idag är att Olivia varit utan blöjja på dagis igen och hållit sej torr 💕
Jag och Lillfisan åt middag på Ikea i onsdags






Kommentarer
Postat av: P

Oj då...Hoppas det känns bättre idag! Hon har gjort en och annan vurpa den damen. Kommer ihåg när täcket blåste över huvudet på henne så hon blev livrädd och naturligtvis klev på det och gjorde en rejäl kullerbytta! Eller när hon slog ikull på min fot...men hon verkar klara sig bra för det mesta iaf:)

2014-05-31 @ 08:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0