Höleverans

Ja det har nästan blivit lite kris på hösidan då våran höbonde givit oss lite fel information och sen inte gått att få tag på, men tillslut ordnade det sej och vi har nu hö ett tag till :) trots att lastbilen kom klockan 21 en måndag så var vi ändå 6st+chauffören som hjälptes åt så det gick fort 👍🏻 
Fördelen med en sen leverans va ju att barnen sover, men apropå barnen så har Olivia varit snorig några dagar och idag va även Mino det så jag hoppas att det inte blir något värre iaf 😢 

Jag har ju hunnit med den första och kanske sista tävlingen för i år också!! Det var dressyr på Stork både lördag och söndag, LA:4 båda dagarna. Jag va med och red dressyrspecial för Eva i tisdags och vi va bara 2st så det blev privatlektioner :) Det va välbehövligt så vi fick igenom lite mer lösgjordhet och så. 
Men tävlingen då första dagen kändes det väl ok på framridningen, galoppen bra men traven hade jag lite svårt att orka sitta ordentligt, inne på banan va de väl inga större missar men hon fick lite bråttom i bakdelsvändningarna och blev ofta stark men vi fick dryga 60% iaf. Söndagen gick bättre, hon va nästan lite seg på framridningen men jag tyckte de va bättre :) inne på banan väntade hon mycket bättre på mina signaler och vi lyckades med skänkelvikningar och bakdelsvändningar. Endast en miss blev det och 62,29% som vi blev 4:a på, dock bara 3 placeringar :(

Skulle skriva massa saker men känner att jag måste försöka hinna få lite sömn innan nån vaknar här nu 😴


Kommentarer
Postat av: P

Tusan att ni inte kunde få en placering då!! Bra jobbat ändå 👍😄

2015-04-29 @ 20:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0