Första natten

Japp Mino sover för första gången i sitt eget rum nu och det blir ju spännande och se hur det går 😊
Det är ju lite opraktiskt hos oss då Minos rum är ett genomgång till Olivias rum och dessutom saknar båda rummen dörrar 😏 men jag har satt upp mörkläggningsgardiner i dörröppningarna så det blir lite avskilt iaf och det gör faktiskt stor skillnad. Planen är väl att i framtiden få upp någon form av vägg i Minos rum så det bara blir en gång till Olivias rum. Egentligen så skulle väl vi ha haft sovrummet uppe och Olivia nere men i vårt sovrum så har vi även ytterdörr och det skulle inte kännas bra att ha Olivia där. Men nog om de, Minos rum blev iaf väldigt fint och det är så mycket ljusare när man kommer upp dit. 
Inte så lätt att se tapeten i mörkret men den är svagt brunrandig. 


Nybäddad säng med nya sängkläder, som egentligen var tänkta till Leo men det blev fel storlek så de va bra att Mino kunde få dom istället 😊 verkar ju få godkänt av katten iaf!!
Jag skulle vilja ha en sänghimmel som finns på Ikea och även rullgardiner till fönstrena måste inhandlas men de får bli längre fram i tiden 😉

Garderobsdörrarna har jag inte målat än, det får nog bli till sommaren när man kan stå ute :)
Om ni glömt hur det såg ut innan:

Igår var jag och Micke på varsin julfest med jobbet och barn+hund var utplacerade på olika stationer 😉 Mino i Strömsbro, Olivia i Norrsundet och Leo i Trödje. 
Kvällen var trevlig och avslutades med dans på hits for you och då hade även Micke kommit till stan också för att åka bussen hem med mej sen, men vi hade tur och fick skjuts istället :) 

Min telefon håller på att ge upp och dessutom går den snart i bitar så jag och Micke åkte till Mediamarket i fm och tittade på ny telefon, bestämde mej för att köpa en men då va de krångel med nån sida så dom kunde inte göra klart köpet... Jag skulle komma tillbaka senare men jag tror att jag kommer beställa den direkt från datorn istället :) 

Olivia ville vara Elsa på kvällningen så hon har sprungit framåtillbaka och känt sej fin :)

Nu ska jag och Leo (som redan sover skönt) njuta av att det inte är nån Mino i sovrummet. Godnatt!!!


Kommentarer
Postat av: P

Vad fint det blev 👍👍

2015-12-13 @ 15:07:15
Postat av: Marie

Hej lilla familjen😃💖det blev fint ned minos nya rum. God jul till et alla🎄🌟

2015-12-16 @ 19:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0